پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
نماینده سازمان حمایت و ارزیابی تحصیلات تکمیلی جمهوری فدرال برزیل بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی در مراکز تحقیقاتی ایران را خواستار شد.

شعارسال : دکتر "کارلوس توماس" در جریان سفر به ایران، سطح علمی و دانش محققان و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی کشورمان در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی را بسیار عالی ارزیابی کرد و توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز علمی ایران را خواستار شد.

وی گسترش و ارتقای سطح همکاری میان مراکز دانشگاهی و علمی در بخش‌های علوم شناختی و بهره‌گیری از استعدادهای محققان و توانمندی مراکز تحقیقاتی دو کشور را به سود منافع مشترک دو کشور و در جهت تحکیم و تقویت همکاری‌ها و تبادل اطلاعات میان ایران و برزیل دانست.

نماینده سازمان حمایت و ارزیابی تحصیلات تکمیلی برزیل با ارزیابی مثبت از مذاکرات و گفت‌وگوهای خود با دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، اجرای سریعتر مفاد تفاهم‌نامه همکاری متقابل میان دو کشور را خواستار شد.

دکتر کارلوس توماس در مدت اقامت خود در ایران، از مراکز علمی و دانشگاهی در تهران و شیراز از جمله پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشکده لیزر و پلاسما و همچنین پژوهشکده مغز و شناخت دانشگاه شهید بهشتی، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، آزمایشگاه تحقیقاتی علوم اعصاب و آزمایشگاه‌­های اختلالات رفتاری خواب دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بازدید کرد و با اساتید و مسوولان این مراکز علمی و تحقیقاتی به گفت‌وگو پرداخت.

تفاهم‌نامه همکاری علمی بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سازمان حمایت از تحصیلات تکمیلی برزیل (CAPES) اواخر هفته گذشته در محل ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه علمی، همکاری برای اجرای پژوهش‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو در زمینه مطالعات علوم و فناوری‌های شناختی   توسعه و گسترش می‌یابد و بستر همکاری محققان دو کشور در انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی تا دستیابی به نتایج مطلوب بر اساس حقوق برابر و منافع متقابل نیز فراهم خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:15آذر 1396، کدخبر: 96091508136،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین