پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
اقای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در دانشگاه تهران در واکنش به منتقدین خود در اتخاذ سیاست گفتاردرمانی، بیان داشت: بله، "گفتار درمانی" خیلی موثر نیست اما "امید درمانی" مهم است

شعارسال:اقای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان امروز در مراسم آغاز سالتحصیلی دانشگاهها در دانشگاه تهران در واکنش به منتقدین خود در اتخاذ سیاست گفتاردرمانی، بیان داشت: بله، "گفتار درمانی" خیلی موثر نیست اما "امید درمانی" مهم است!

ایشان در تائید گفته خود که گمان می رود عبارت جدیداش تا مدتها نُقل محافل سیاسی و مرسوم ادبیات سیاسی کشور باشد، گفت: به محض انتخابم در انتخابات سال 92 دلار سقوط کرد چرا که کلید اصلی دولت یازدهم، امید مردم بود و می‌دیدند که هر روز گره‌ای گشوده می‌شود.

اما آقای روحانی این را نگفت که کاهش چند صدتومانی نرخ دلار در مقطع زمانی یاد شده و حتی چندماه قبل از تشکیل دولت یازدهم، نه محصول عملکرد دولت او بلکه تابعی از فضای روانی و بین المللی حاکم بر کشور بود.

خوب بود که آقای رئیس جمهور این را هم با شجاعت اعتراف می کرد که امروز مردم بهای همان سیاست غیراصولی و انقباضی مهار تورم در دولت یازدهم را می پردازند، تصمیمی به غایت غلط که ماه هاست شبیه یک سونامی ویرانگر عمل کرده و تازه آقای رئیس جمهور به تعبیر خود "امید درمانی" می کنند!

آقای رئیس جمهور! اصلاً فرض بگیریم که سقوط قیمت دلار در سال 92 حاصل تئوری و عمل دولت تدبیر و امید بود، اما با این ضرب المثل معروف چگونه کنار می آئید که می گوید: داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حساب است!

وقتی در فاصله زمانی چند ثانیه از اعتراف تلویحی به شکست سیاست "حرف درمانی"، نبش قبر کرده و می خواهید برای توجیه افکار عمومی، سال 92 را مستند ادعای خود قرار دهید دیگر چه اصرار و دلیلی دارد که دنبال تولید مفاهیم انتزاعی در ادبیات سیاسی باشید؟

مردم در زمان حال و با واقعیات زندگی می کنند و کاری به گذشته ندارند، می گویند که آقای رئیس جمهور از گذشته نگویید ،از امروز برایمان حرف بزنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار22مهر 97، کد خبر: 3970722169، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین