پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۳۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
رئیس کل گمرک ایران گفت: طبق ابلاغیه‎ وزارت صمت 3 هزار و 600 قلم کالا از پرداخت مابه‎التفاوت نرخ ارز معاف شدند. وی افزودبرای کمک به واحدهای تولیدی کشور از جمله واحدهایی که دارای مشکل انتقال وجه به فروشنده خارجی هستند با گواهی بانک عامل کل کالا که هم‎ارز ریالی آن به بانک پرداخت شده است، ترخیص می شوند.

شعارسال: رئیس کل گمرک ایران گفت: طبق ابلاغیه وزارت صمت 3 هزار و 600 قلم کالا از پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز معاف شدند.

 فرود عسگری در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز افزود: برای کمک به واحدهای تولیدی کشور از جمله واحدهایی که دارای مشکل انتقال وجه به فروشنده خارجی هستند با گواهی بانک عامل کل کالا که همارز ریالی آن به بانک پرداخت شده است، ترخیص می شوند.

وی گفت : یکی از گرفتاریهایی که واحدهای صادرکننده دارند بحث نرخ محاسبه برگشت ارز است که پیشنهاد دادیم تا ملاک آن نرخ ارز ثانوی لحاظ شود که اگر این اتفاق افتد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

عسگری ادامه داد : واحدهای تولیدی که بتوانند علاوه بر حقوق ورودی که قبلا به صورت ضمانت نامه تودیع میکردند فعالیت های ارزش افزوده را هم به صورت تضمین بانکی ارائه کنند این کمک بزرگی برای واحدهایی که دارای مشکل نقدینگی هستند محسوب میشود و به جبران کمبود نقدینگی آنها کمک میکند.

وی اضافه کرد: یکی از تصمیماتی که در حوزه کمک به واحدهای تولیدی اتخاذ کردیم این بود که در مورد واحدهایی که در صف تخصیص ارز هستند؛ بانک عامل میتواند تا زمان صدور کد رهگیری یک گواهی به گمرک ارائه دهد تا 70 درصد کالا را ترخیص کنیم و 30 درصد کالا را تا زمان ارسال کد 14 رقمی از سوی بانک نگه میداریم.

رئیس کل گمرک ایران گفت: فعالان مجاز اقتصادی که در پرتال ثبت نام و توسط گمرک ریجستر شوند و در چند سال گذشته تخلفی صورت نداده باشند اجازه دارند به صورت شناور ضمانت‌نامه تودیع کنند یعنی هر زمان واردات داشتند مبنای پرداخت یک سال ضمانتهای بانکی قرار گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 26مهر 1397 ، کدخبر:2256060 ،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین