پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای کامل طرح نظام ارجاع الکترونیک در 8 شهرستان استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا پایان سال این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرایی شود.

شعارسال: دکتر «محمد دادجو» ، با اشاره به این‌که طرح ارجاع الکترونیک برای نخستین بار در کشور از گلستان آغاز شده است، اظهار کرد: نظام ارجاع در دو فاز رفت و برگشت در حال اجراست.

وی با بیان این‌که فاز رفت در همه شهرستان‌های استان در حال اجراست، افزود: فاز برگشت ابتدا در سه شهرستان آق‌قلا، علی آباد کتول و بندرترکمن اجرا شد و پس از آن در شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، رامیان، گمیشان و آزادشهر نیز در حال اجراست.

دادجو خاطرنشان کرد: نظام ارجاع الکترونیک با هدف طبقه‌بندی و ارجاع صحیح بیماران به پزشک متخصص و ارجاع عادلانه بیماران به پزشک اجرا می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: با اجرا سیستم نوبت‌دهی در قالب این طرح، پزشک یا مسئول پذیرش در همان روستا برای بیمار وقت می‌گیرد و مریض را به پزشک ارجاع می‌کند.

وی، یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح را تشکیل پرونده سلامت الکترونیک دانست و خاطرنشان کرد: در پرونده سلامت الکترونیک بیماران همه سوابق بیماری و آزمایش‌ها ثبت می‌شود و در صورت نیاز این پرونده الکترونیک به هر پزشکی در هر کجای کشور قابل انتقال است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 28مهر97، کدخبر: 97072815186، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین