پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
عدم انتخاب وزیر کارآمد برای وزارت پرمخاطب تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مشکلات کارگران کشور افزوده است.با وجود این‌که مشکلات عدم انتخاب وزیر جدید و اداره وزارت با سرپرست گریبان کارگران کشور را گرفته است نمایندگان کارگری در تلاش هستند با برگزاری نشست‌هایی در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات فعلی قدمی بردارند.

شعار سال: با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید عموم مردم به دلیل گرانی‌های گسترده اخیر، نمایندگان کارگری تلاش‌های بسیاری را برای تشکیل شورای‌عالی کار آغاز کردند تا بخشی از مشکلات معیشتی ۱۳ میلیون کارگر جبران شود.

اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چند ماهی است بدون وزیر اداره می‌شود بدون تشکیل جلسات شورای‌عالی کار همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد در‌حالی‌که حل مشکلات کارگران بخش مهمی از وظایف این وزارتخانه است.

با وجود این‌که مشکلات عدم انتخاب وزیر جدید و اداره وزارت با سرپرست گریبان کارگران کشور را گرفته است نمایندگان کارگری در تلاش هستند با برگزاری نشست‌هایی در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات فعلی قدمی بردارند.

بنابراین مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات کارگری طرحی را آماده می‌کند تا دولت را موظف کند بخشی از قدرت خرید از دست‌‌رفته کارگران را با افزایش مزد یا اختصاص سبدهای کالایی از مسیر احیای ستاد بن جبران کند.

در‌این‌باره، فرامرز توفیقی فعال کارگری به تأثیرگذاری «ضرایب اهمیت» ورود می‌کند و می‌گوید: اگر ضرایب اهمیت کالاها را دخالت دهیم، می‌بینیم تورم بیش از اینهاست؛ مثلا «پروتئین» مهر امسال نسبت به مهر سال گذشته، ۵۱.۶ درصد افزایش قیمت داشته؛ میوه در همین مدت، ۷۸ درصد افزایش قیمت داشته، پوشاک ۳۵ درصد، مسکن ۲۹ درصد، بهداشت و درمان ۳۳ درصد، حمل‌و‌نقل ۳۴ درصد، ارتباطات ۳۸ درصد و هزینه‌های آموزشی و تفریحی ۵۹ درصد، گران شده است.

وی در ادامه اظهار می‌کند: وقتی همه‌ این‌ها را کنار هم می‌گذاریم و ضرایب اهمیت‌‌شان را اِعمال می‌کنیم (ضریب اهمیت مسکن، ۳۶ درصد است؛ برای خوراکی‌ها ۲۵.۵ درصد و باقی هم به همین ترتیب) درمی‌یابیم که تورمی که ما در سبد معیشت‌مان داریم، بیش از ۴۸ درصد است.

توفیقی با بیان این که باید منتظر تورم بیشتر باشیم، می‌افزاید: هیچ اقدامی جهت کنترل بازار و متوقف‌کردن افزایش قیمت‌ها انجام نشده است؛ هر روز و هر شب قیمت‌ها بالا می‌رود؛ همین روزهای اخیر رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان تهران اعلام کرده که دوخت یک پیراهن مردانه برای تولیدکننده، ۴۲ هزار تومان هزینه برمی‌دارد؛ زمانی کارگران یک پیراهن را ۲۰ هزار تومان می‌خریدند! از آن زمان خیلی نگذشته است.

از طرفی بسیاری از کارشناسان انتخاب شریعتمداری را به‌عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نادرست عنوان می‌کنند؛ چراکه عملکرد وی در دوران تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

با این حال کارگران چشم امید خود را به مسئولان در مجلس و شوراهای کارگری دوخته‌اند تا شاید از مشکلات و کوچک شدن سفره آنان کاسته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 4آبان 97، کدمطلب: 320895، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ا.ف75
اینکه نبود وزیر رو دلیل عدم کاهش حقوق بتونیم امیدوارم تو این مدت مالتی رو همبه به دلیل نبود ت وزیر نگیرن چه مضحک
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین