پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: تعلل شورای اقتصاد در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم کشاورزان را با مشکل مواجه می کند.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، احتمال افزایش قاچاق گندم را با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی از سوی شورای اقتصاد مردود ندانست و بیان کرد: در شرایط جدید نرخ ارز، قاچاق اقتصادی شده و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را معنادار کرده است.

شعار سال: علی اکبری در پاسخ به این پرسش که نرخ جدید خرید امسال باید چند درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد، گفت: به اعتقاد من امسال باید حدود 20 درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل داشته باشیم.

احتمال افزایش قاچاق

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، احتمال افزایش قاچاق گندم را با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی از سوی شورای اقتصاد مردود ندانست و بیان کرد: در شرایط جدید نرخ ارز، قاچاق اقتصادی شده و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را معنادار کرده است.

افزایش حساسیت ها بعد از نوسان نرخ ارز

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا پیش از این، خرید پایه حدود 1000 تومان بود؛ اما بعد از نوسان نرخ ارز، حساسیت هایی ایجاد شد و بستر مناسبی برای دلالی و قاچاق فراهم شد؛ اما اگر شورای اقتصاد بتواند 20 درصد قیمت ها را افزایش دهد، قاچاق معنادار نخواهد بود. این در حالی است که تعلل شورای اقتصاد در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم کشاورزان را با مشکل مواجه می کند.

گفتنی است نرخ خرید تضمینی گندم همه‌ساله با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد تعیین می‌شود. طی چند سال گذشته، قیمت پیشنهادیِ این وزارتخانه مورد پذیرش شورای اقتصاد قرار نگرفته و این شورا در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، تاخیر کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک تاریخ انتشار 6 آبان 97، کدمطلب: 846884، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین