پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
عضو شورای شهر فردیس افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهر نیم میلیون نفری را یکی از موضوعات طرح سؤال از شهردار این شهر اعلام کرد.

شعارسال: مدتی است که طرح سؤال از شهردار فردیس کلید خورده است، شهری که از زمان استقلال مدیریت شهری‌اش دو سال نگذشته، شهری که می‌گویند؛ از سایه کلان‌شهر کرج خارج‌شده است.

فردیس پرجمعیت‌ترین شهرستان استان البرز است و بسیاری از آن به‌عنوان شهری نیم میلیون نفری یاد می‌کنند، شهری با ضعف شدید در زیرساخت‌های اولیه، به‌تازگی حسین احمدوند یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر اعلام کرده که این شهرستان خط انتقال آب ندارد و آب مصرفی شهروندان از چاه‌ها تأمین می‌شود.

این عضو شورای شهر فردیس مدعی شده حفر چاه‌های آب باعث خالی شدن زمین در جای‌جای شهر شده، وجود این چاه‌ها در زیرزمین بسیار خطرآفرین است و بابت آن نگرانیم.

چندی پیش نیز محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی از نبود شبکه فاضلاب در شهرستان فردیس ابراز نگرانی کرده بود.

وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی دیگر از تاول‌های نشسته بر چهره این شهر است، مشکلی که اگر از سوی شهرداری فردیس مورد بی‌توجهی قرار گیرد می‌تواند سرنوشت شهر را در سال‌های آینده به‌گونه‌ای دیگر رقم بزند، گویا این مشکل باعث طرح سوال از شهردار نیز شده است.

شاهد ساخت بناهای تجاری و تجاوز به معابر عمومی در شهر فردیس هستیم که باعث نارضایتی شهروندان شده است

مجتبی قاسمی عضو شورای شهر فردیس در این خصوص به خبرنگار  گفته است؛ طرح سؤال از شهردار فردیس مربوط به پنج موضوع اصلی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سطح شهر و ارائه خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان بازدید کرده‌ام، گفت: اخیراً در سطح شهر ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش پیداکرده است، شهردار باید عملکردهای پیشگیرانه در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز را توضیح دهد.

عضو شورای شهر فردیس ضمن ابراز تأسف از اینکه شاهد ساخت بناهای تجاری و تجاوز به معابر عمومی هستیم که باعث نارضایتی شهروندان شده است، گفت: متأسفانه در برخی مناطق با قطع درختان مواجه بودیم، با توجه به اهمیت فضای سبز و کمبود سرانه فضای سبز در این شهرستان خواستار پیگیری این موضوع از شهردار شده‌ایم.

قاسمی با تأکید بر اینکه در چند ملک درختان قطع‌شده‌اند، گفت: از شهرداری خواسته‌ایم که مدارکی ارائه کنند تا بدانیم که در این خصوص چه اقداماتی انجام‌شده است.

وی در بخش دیگری به اهمیت جذب درآمد برای شهر که منجر به ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود اشاره کرد و گفت: متأسفانه روند جذب درآمدها به‌خوبی انجام‌نشده است و بودجه‌ای که پیشنهادشده تحقق چشمگیری نداشته است.

بی‌توجهی شهرداری فردیس به مصوبه شورای شهر

سخنگوی شورای شهر فردیس با تأکید بر اینکه شهردار باید در خصوص اینکه آیا کمیته درآمد تشکیل‌شده است یا خیر توضیح دهد، گفت: شهردار باید در این مورد مهم برنامه‌های خود را اعلام کند.

قاسمی بابیان اینکه در همه شهرها کارهای اداری یک عرفی دارد، اعلام کرد: برخی از سرمایه‌گذاران منتقد این موضوع بودند که طولانی شدن بوروکراسی‌های اداری مانع از سرمایه‌گذاری‌هایشان شده است.

وی با اشاره به ساماندهی طرح دست‌فروشان پارک تندرستی، گفت: در این خصوص شهرداری اقدام به ایجاد بازارچه و پارکینگ در ضلع جنوبی پارک کرده که در نامه مذکور خواهان ارائه اسناد مربوط به واگذاری‌ها و انجام مزایده هستیم.

عضو شورای شهر فردیس افزود: شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت نصب داربست و بنر در سطح شهر داشته است، متأسفانه شهرداری در این خصوص بی‌توجه بوده و اقدام به نصب نامناسب داربست و بنر در سطح شهر کرده که در این خصوص خواستار پاسخگویی شهردار هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9آبان1397 ، کدخبر: 4446138: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین