پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۷۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ارتباط با ملت ایران کارنامه بسیار سیاهی دارند، گفت: از زمانی که ملت ایران در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گام برداشتند، به هر موضوعی که نگاه کنیم می‌بینیم که آمریکایی‌ها با دشمنی خاصی با ملت ایران رفتار کردند.
شعار سال: جهانگیری گفت: ایران کشوری است که بدهی خارجی بسیار اندکی دارد و از طرف دیگر دارایی های دولت نیز بسیار زیاد است که یکی از ماموریت های مهم وزارت اقتصاد این است که دارایی های دولت را مولد سازی کند که حداقل بازدهی برای ملت وجود داشته باشد و تمام این دارایی ها باید در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد و دستگاه ها فقط اجازه بهره برداری داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ارتباط با ملت ایران کارنامه بسیار سیاهی دارند، گفت: از زمانی که ملت ایران در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گام برداشتند، به هر موضوعی که نگاه کنیم می‌بینیم که آمریکایی‌ها با دشمنی خاصی با ملت ایران رفتار کردند.

 دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در مراسم معارفه وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: دکتر طیب نیا وزیر اسبق این وزارتخانه شخصیتی مفید و کاردان است که تودیع ایشان کاری دشوار بود.

معاون اول رییس جمهور از دکتر کرباسیان وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان شخصیتی اجرایی و اقتصادی نام برد و افزود: ایشان مدیری خوش سابقه است و در هر مسئولیتی که تاکنون پذیرفته کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش ها و زحمات دکتر اکرمی که مدتی را بعنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت داشت، خاطر نشان کرد: انصافاً حضور دکتر اکرمی در دولت بعنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی حضوری مفید بود بخصوص که ایشان در مسئولیت اصلی خود که خزانه داری کل کشور است، به معنای واقعی فردی امین است که در روزهایی که وضعیت منابع کشور مناسب نیست، هم در موقعیت خزانه دار و هم در جایگاه سرپرست وزارتخانه زحمات زیادی کشید.

دکتر جهانگیری در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران مهمترین سرمایه ارزشمند کشور هستند، گفت: باید قدردان مدیران کشور باشیم. متاسفانه گاهی در حق مدیران کشور جفا می شود که این به دور از انصاف است.

معاون اول رییس جمهور جفا نسبت به مدیران خدوم را جفا به کشور دانست و اظهار داشت: باید قدردان مدیرانی باشیم که در سخت ترین شرایط کارهای بزرگی برای کشور انجام می دهند.

وی همچنین با اشاره به انتصاب دکتر فرهاد دژپسند بعنوان وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دکتر دژپسند از چهره های شناخته شده برای مسئولین اقتصادی کشور است که از کارنامه روشن و تجربیات خوبی در بخش های مختلف برخوردار است و در دولت یازدهم نیز نقش موثری در زمینه بودجه و برنامه ریزی کشور ایفا کرد.

دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه ۱۳ آبان قرار داریم خاطر نشان کرد: ۱۳ آبان به جهت تاریخی برای ملت ایران روز مهمی است و اتفاقات سرنوشت سازی در این روز به وقوع پیوسته است.

معاون اول رییس جمهور افزود: در ۱۳ آبان سال ۴۳ وقتی که امام خمینی (ره) را تبعید کردند برای خیلی ها باور کردنی نبود که با رفتن امام نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی بتواند راه خود را ادامه دهد و روزی به پیروزی برسد. علت اصلی این تبعید سخنرانی مهم امام خمینی (ره) درباره لایحه مصونیت آمریکایی ها بود که در مجلس تصویب شده بود و سخنان مهم امام تاثیر مهمی در این زمینه بر جای گذاشت.

وی همچنین با اشاره به کشتار مردم و دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ و در اوج مبارزات انقلاب اسلامی، گفت: رژیم شاهنشاهی در ماه های آخر به صورت جدی تحت کنترل آمریکا دست به اقدامات مختلفی زد که مانع پیروزی انقلاب شود و در ۱۳ آبان سال۵۷ تصور می کردند که با یک حرکت خشونت آمیز علیه دانش آموزانی که تجمع کرده بودند، ترسی جدی ایجاد خواهند کرد و مانع حرکت انقلاب خواهند شد که نه تنها حرکت انقلاب متوقف نشد بلکه شتاب جدی تری به خود گرفت.

دکتر جهانگیری تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۵۸ و نامگذاری این روز تحت عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را از دیگر حوادث گذشته مرتبط با آمریکا برشمرد و افزود: امروز نیز رییس جمهور جدید آمریکا تصمیم گرفته که در روز ۱۳ آبان همه تحریم ها علیه ملت ایران را باز گرداند.

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکا علی رغم دشمنی علیه ملت ایران چه پیش از انقلاب اسلامی به شکل کودتای ۲۸ مرداد و چه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و چه پس از انقلاب اسلامی که یکی از مهمترین آنها هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بود، نتوانست کاری را از پیش ببرد و در همه این اتفاقات از ملت ایران سیلی خورد و عکسل العمل جدی دید اما همچنان بر دشمنی با ملت ایران اصرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها با خروج از برجام نیز تلاش می کند از نظر روانی،‌ رسانه ای و تبلیغاتی فضا را در اختیار بگیرد تا بتواند تصمیمات بعدی خود را عملی کند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: در مذاکرات هسته ای که از دوره دکتر خاتمی بیش از ۱۰ سال به طول انجامید تا دوره اخیر که به مدت ۱۸ ماه طول کشیده،‌ آمریکا اصرار داشته است که به دنیا القا کند که ایرانی ها قابل اعتماد نیستند و به تعهدات خود پایبند نخواهند بود اما امروز براساس گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است، همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: رییس جمهور جدید آمریکا هم در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هم پس از روی کار آمدن اعلام کرد که برجام بدترین قرار داد بوده و بر سر آمریکا کلاه رفته است و با نهایت پر رویی از این توافق کنار کشید.

وی با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام دو هدف اصلی را دنبال می کند که یکی ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران و دیگری فشار اقتصادی است، تصریح کرد: آمریکایی ها از اردیبهشت ماه تلاش های رسانه ای و تبلیغاتی فراوانی انجام دادند که فضای روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهند و مردم را نسبت به آینده نگران سازند.

دکتر جهانگیری افزود: امروز مردم ایران با سابقه و آگاهی فراوانی که دارند به خوبی می دانند که در جریان این رویدادها، آمریکاییها،‌ صهیونیست ها و سعودی ها نقش موثری دارند و سعودی ها پول های فراوانی خرج کرده اند تا صرف تبلیغات و فضا سازی رسانه ای برای مقابله با ایران شود ولی به فضل الهی کاری از پیش نخواهند برد.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: هدف دیگر آمریکایی ها به تعبیر خودشان ایجاد جنگ اقتصادی علیه ملت ایران است که خوشبختانه ملت ایران نشان دادند در بخش جنگ روانی آمریکا،‌ در مقابل یک جانبه گرایی این کشور ایستادگی می کنند و آمریکا برای اعمال سیاست های خود نسبت به ایران تنها است و این اتفاقی بی سابقه بود که آمریکا بازگشت تحریم ها علیه ملت ایران را اعلام کرد و سران کشورهای اروپایی، روسیه و چین بلافاصله اعلام کردند که در اجرای این برنامه با آمریکا همراه نیستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران این موضوع را به اثبات رساند که آمریکا غیرقابل اعتماد است و نمی توان با آن توافقی را منعقد کرد، افزود: هدف اصلی آمریکا در جنگ اقتصادی نیز فشار بر ملت ایران است و البته در روزهای گذشته وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی این کشور به دروغ اعلام کرده اند که هدف آنها فشار بر مردم ایران نیست و این در حالی است که در چند ماه گذشته با وجود آنکه دولت منابع مالی در اختیار داشت اما آمریکا تلاش های گسترده ای انجام داد تا از واردات داروهای مورد نیاز مردم به کشور جلوگیری کند. که البته به فضل الهی اقدامات لازم در این خصوص انجام و کالاهای مورد نیاز مردم تامین شده است.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه این یک واقعیت است که سرنوشت دولت، نظام و ایران به هم گره خورده است، گفت: نمی توان دولت را تضعیف کرد و انتظار داشت که نظام تضعیف نشود و یا نظام را تضعیف کرد و انتظار داشت که ایران تضعیف نشود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در مقابل جنگ اقتصادی آمریکایی ها باید در وهله نخست ساز و کار مناسبی برای مدیریت اوضاع ایجاد می کردیم که در همین راستا با تدبیر رهبر معظم انقلاب شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با اختیارات ویژه ایجاد شد و هر تصمیمی که لازم باشد با سرعت و فوریت اتخاذ شود، بدون توجه به مقررات و قوانین دیگر توسط این شورا تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با تحریم با اختیارات ویژه نیز در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید تا نسبت به راهکارهای مقابله با تحریم تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دکتر جهانگیری با اشاره به اعلام آمریکایی ها در اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر اینکه فروش نفت ایران را تا آبان ماه به صفر خواهند رساند، تصریح کرد: هم رییس جمهور آمریکا، هم وزیر خارجه این کشور و هم مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کردند که راهبرد قطعی آنان جلوگیری از فروش نفت ایران و به صفر رساندن آن تا آبان ماه خواهد بود که در این زمینه برخی کشورها میزان برداشت نفت خود از ایران را به صفر رساندند اما آمریکا فکر نمی کرد که نفت ایران دارای موقعیتی است که نمی توان آن را از صحنه اقتصاد بین المللی خارج کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز آمریکا اعلام کرده است که ۸ کشور دارای معافیت هستند و مجوز خرید نفت از ایران را دارند، گفت: پس معنای شکست چیست؟ ما با موفقیت توانستیم نفت خود را بفروشیم چرا که مدیران صنعت نفت کشور مصمم پای کار ایستادند و گفتند تحت هر شرایط باید نفت به فروش برسد. اگر در سایر موارد نیز مدیران جدی و با انگیزه پای کار باشند نتایج مثبت خواهد بود.

دکتر جهانگیری با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه مدیران کشور برای بهبود وضع اقتصادی و کمک به معیشت مردم گفت: در اکثر نظر سنجی هایی که از مردم صورت می گیرد مسائل اقتصادی و وضعیت معیشتی یکی از دغدغه های اصلی مردم است و اینکه گفته می شود شرایط امروز کشور شرایطی خطیر است، پیشانی این شرایط مسائل اقتصادی است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت جایگاه وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیشبرد برنامه های اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: وظایف و ماموریت های این وزارتخانه به اندازه ۴ ـ ۵ وزارتخانه است و هر کدام از سازمان های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی نظیر گمرک، مالیات، بانک ها، بیمه، جذب سرمایه گذاری خارجی هر کدام مجموعه ای تعیین کننده و پراهمیت در اقتصاد کشور هستند.

وی تصریح کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید احساس کنند در مقطعی مسئولیت دارند که موفقیت در حل مسائل اقتصادی کشور شاخص موفقیت در چالشی بین المللی است و لازمه این موفقیت این است که مدیران با تمام توان به صحنه بیایند و اگرچه ممکن است هر کس گلایه و اختلاف نظری داشته باشد اما امروز وقت آن است که تمام توان و انرژی خود را برای رفع مشکلات و مسائل مردم بکار گیریم.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه ایران از ظرفیت و پتانسیل فراوانی برخوردار است افزود: صاحب نظران اقتصادی در کشور آمادگی دارند به دولت کمک کنند و این وظیفه ماست که از نظرات آنان استفاده کنیم تا بتوانیم ملت را از این پیچ خطرناک و گردنه سخت عبور دهیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود به چند اولویت مهم که باید در دستور کار مدیران اقتصادی کشور قرار گیرد اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی اصلی ترین شرط برای موفقیت، وحدت و انسجام داخلی است و این انسجام مختص دولت نیست بلکه همه دستگاه های اداره کننده کشور در قوای سه گانه، همه ملت و جریانات سیاسی باید با هم متحد باشند چرا که این اتحاد پیشنیاز برون رفت از چالش های پیش روی کشور است.

وی ارتقا و بهبود فضای کسب و کار را از دیگر اولویت های مهم اقتصادی کشور برشمرد و گفت: در دوره ای که بخش خصوصی به دلیل فشارهای خارجی با مشکل مواجه است باید بتوانیم با اعمال برخی اصلاحات در مقررات، این فشارها را جبران کنیم و فضای مناسبی برای بخش خصوصی فراهم نماییم.

دکتر جهانگیری با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی بخش خصوصی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این ایام صحبت هایی از رانت می شود که البته بدلیل دولتی بودن اقتصاد است اما ما باید به بخش خصوصی واقعی اطمینان دهیم که از آنها حمایت می کنیم و تقریباً‌ در تمام جلساتی که مقام معظم رهبری حضور دارند، یکی از نقدهای ایشان این است که چرا اصل ۴۴ قانون اساسی آنطور که لازم است، جدی گرفته نشده است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته رییس سازمان خصوصی سازی بسیار با جدیت موضوع خصوصی سازی را دنبال می کند اما همه کسانی که به دولت فشار می آورند تا خصوصی سازی انجام شود، پس از واگذاری هر واحد و بنگاه اقتصادی، عده ای می گویند که این واگذاری اشتباهی صورت گرفته و البته انتظار آنها این است که چرا فرد مورد نظر آنها در مزایده برنده نشده است.

وی گفتگو با بخش خصوصی را از نیازهای اصلی اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی رییس شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی است و انتظار داریم که جلسات این شورا با جدیت دنبال شود و در پایان هر جلسه توافق و تصمیمات مشخصی میان دولت و بخش خصوصی حاصل شود.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه امروز علی رغم آنکه گفته می شود شرایط خوبی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد اتفاقاً به سرمایه گذاری خارجی نیازمندیم، گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز امروز فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران ایجاد شده است و یکی از مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه نیز این بوده است که هر کس حداقل ۲۵۰ هزار دلار در ایران سرمایه گذاری کند می تواند ۵ سال در ایران اقامت داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور توسعه بازار سرمایه و بازار اولیه را موضوعی پراهمیت دانست و افزود: نیروهای مسلح، بانک ها، صندوق های بازنشستگی و دولت هر کدام شرکت های متعددی در زیرمجموعه خود دارند و برای توسعه بازار سرمایه ایجاب می کند که این شرکت ها واگذار شوند. شورای عالی هماهنگی قوای سه گانه نیز این موضوع را بعنوان تکلیف به تصویب رسانده و لازم است که وزارت اقتصاد ساز و کاری تدوین کند تا تمام این شرکت ها تا پایان سال ۹۸ به مردم واگذار شوند.

وی افزود: ایران کشوری است که بدهی خارجی بسیار اندکی دارد و از طرف دیگر دارایی های دولت نیز بسیار زیاد است که یکی از ماموریت های مهم وزارت اقتصاد این است که دارایی های دولت را مولد سازی کند که حداقل بازدهی برای ملت وجود داشته باشد و تمام این دارایی ها باید در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد و دستگاه ها فقط اجازه بهره برداری داشته باشند.

دکتر جهانگیری تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر اولویت های وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی نیز باید سرلوحه کارهای وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد و امیدوارم این برنامه که با محوریت بانک مرکزی آغاز شده با کمک وزارت اقتصاد به نتایج مطلوب برسد.

در این مراسم دکتر اکرمی که تا پیش از این سرپرستی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت نیز گزارشی از دستاوردها و کارنامه این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی تنها دستگاهی است که در سال ۹۳ چند بار از سوی مقام معظم رهبری تشویق شده است.

دکتر دژ پسند وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی هم در این مراسم با قدردانی از دولت و مجلس شورای اسلامی برای اعتماد به وی، گزارشی از برنامه های خود برای وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه کرد و به طرح دیدگاه ها و برنامه های خود در خصوص بهبود شرایط اقتصاد کشور پرداخت.

در این مراسم حکم انتصاب دکتر دژپسند که به امضا رییس جمهور رسیده بود توسط دکتر جهانگیری به وی اعطا و از خدمات و زحمات دکتر اکرمی در دوران سرپرستی این وزارت خانه نیز قدردانی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 12 آبان 1397، کدخبر: 822147 ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
ا.ف75
باید هم این حرف رو بزنن! خوبی جهاتگیری اینه که اقرار میکنه! ولی روحانی وا نمیده! الان با همین گرونی دلار بی نهایت وضع دولت خوب شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
م.آ75
این حرف دوستان آلان دیگه صرفا شعار شده چون اگه اعتقادی به این حرف ها داشتن چرا بعد از مذاکره برجام وضع ما این بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین