پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸
بررسی روند اجرایی پروژه های توسعه اماکن فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شهرداری رشت

شعار سال: سه شنبه ۱۸ آبان چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با دستور:

بررسی روند اجرایی پروژه های توسعه اماکن فرهنگی، هنری، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شهرداری رشت

در تالار شورا برگزار گردید.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این جلسه با تقدیر از حضور گسترده شهروندان در مراسم یوم الله ۱۳ آبان مردم را پشتوانه و سرمایه اصلی نظام دانست و توجه مسئولین به رفع مشکلات را کمترین پاسخ به این حمایت ها عنوان کرد.

عاقل منش با تاکید بر این مطلب که مدیریت شهری اگر در حوزه فرهنگ اگر موفق به ایجاد زیرساخت و امکانات مورد نیاز نشود عملا در این حوزه هیچ اقدام قابل به ذکری و مثبتی صورت نخواهد گرفت خواستار توجه ویژه به فرهنگ عمومی شهر با توجه به شرایط موجود از سوی مدیریت شهری و متولیان گردید.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ عمومی اظهار داشت: این مهم را می توان در دو بخش فرهنگ ظاهری و اخلاقیات در جامعه تقسیم کرد.

در بخش ظاهری با توجه به نظام اسلامی باید تلاش کرد تا جوانان با جامعه ای مملو از ارزش ها خود را تطبیق داده و در این مسیر گام بردارند چرا که ظواهر جامعه در تعیین مسیر انقلاب برای نسل های آینده بسیار تاثیرگذار می باشد.

عاقل منش در خصوص لزوم پرداختن به اخلاق مداری و مسائل معنوی افزود: ترویج صداقت عمومی، وقت شناسی، پرهیز از ایجاد اختلاف و جزو مبانی و سرفصل های ایجاد یک جامعه فرهنگی با تمکین از آموزه های دینی می باشد که در این راستا متولیان فرهنگ جامعه وظیفه اصلی را بر عهده دارند و با توجه به حجم تهاجمات فرهنگی در چند دهه اخیر لزوم پرداختن تخصصی به این امر جزو واجبات امروز جامعه ایران محسوب می گردد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بسط و نشر فرهنگ عمومی در شهر را مستلزم بکارگیری پنج راهکار تعریف کرد:

۱.تغییر در باورها و دیدگاه های مردم و مسئولین نسبت به اصلاح فرهنگ عمومی رایج که یک امر تدریجی، پنهانی و عمومی محسوب می گردد.

۲. دعوت از مشارکت مردم در ایجاد این تغییر

۳. توجه و اهمیت به قدرت فرهنگ در ایجاد تحول در جامعه

۴. ادراک در فرهنگ عمومی و ایجاد ساختار در این حوزه

۵. در نظر گرفتن باورهای فرهنگی، تاریخی و مذهبی جهت ایجاد این تغییرات

عاقل منش در ادامه با اشاره به دستور جلسه و بحث روند اجرایی پروژه های توسعه اماکن فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی با توجه به کمبودهای فاحش رشت در این زمینه خواستار اهتمام مدیران به اتمام این طرح ها در سطح رشت شد.

وی با اشاره به رصد خانه رشت و طرح هایی از قبیل یادمان دکتر حشمت، وضعیت بوستان کتاب، سالن های ورزشی متعلق به شهرداری، تندیس آرسن میناسیان و یادبود شهدای گمنام از مدیران مربوطه خواستار ارائه گزارش کار در خصوص پیشرفت این طرح ها شد.

علیرضا حسنی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با تایید سخنان عاقل منش در خصوص اهمیت توجه به این پروژه ها فقدان اعتبار مالی را دلیل اصلی اتمام این پروژه ها ذکر کرد و از آمادگی کامل سازمان فرهنگی در خصوص انجام وظایف خود در صورت تخصیص منابع مالی خبر داد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه مستقل خبری و تحلیلی نبض خبر، تاریخ 17 آبان 97، کد مطلب: 39306: www.nabzkhabar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین