پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
معاون رئیس‌جمهوردرحالی‌ خبرنگار مخالف دولت تدبیر و امید را به‌عنوان مشاور رسانه‌ای خود منصوب کرد که صداوسیما بر سیاست‌های ضد دولتی خود اصرار داشته و حیاط‌خلوتی برای جریان تندرو و یاران سابق احمدی‌نژاد جهت تخریب دولت در بخش‌های مختلف خبری و برنامه‌های گفت‌وگومحور و ... ساخته است.این اقدام محمدباقر نوبخت در حالی است که دولت برای مقابله با هجمه پرفشار رسانه‌ای معاندان خارجی و مخالفان داخلی نیاز به همگرایی و انسجام درونی داشته تا بتواند در حوزه اطلاع‌رسانی متناسب و متحد عمل کند، تبدیل کردن حوزه‌های اطلاع‌رسانی به جزیره‌های پراکنده جز ضربه زدن به پیکره دولت حاصل دیگری نخواهد داشت.

شعار سال: امید قالیباف مشاور رسانه ای نوبخت شد. معاون رئیس‌جمهوردرحالی‌ خبرنگار مخالف دولت تدبیر و امید را به‌عنوان مشاور رسانه‌ای خود منصوب کرد که صداوسیما بر سیاست‌های ضد دولتی خود اصرار داشته و حیاط‌خلوتی برای جریان تندرو و یاران سابق احمدی‌نژاد جهت تخریب دولت در بخش‌های مختلف خبری و برنامه‌های گفت‌وگومحور و ... ساخته است.

این انتخاب سؤال‌برانگیز محمد باقر نوبخت که تا پیش‌ازاین سخنگوی دولت نیز بوده است دو گمانه و احتمال را تقویت می‌کند، یک اینکه دولت و صدا سیما به توافقی رسیده‌اند که البته از تنش موجود و برنامه‌های تخریبی صداوسیما این گمانه بسیار ضعیف است و دو اینکه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تلاش می‌کندسفره خود را از دولت جدا کرده تا از زیر ضرب و تخریب صداوسیما خلاص شود.

این اقدام محمدباقر نوبخت در حالی است که دولت برای مقابله با هجمه پرفشار رسانه‌ای معاندان خارجی و مخالفان داخلی نیاز به همگرایی و انسجام درونی داشته تا بتواند در حوزه اطلاع‌رسانی متناسب و متحد عمل کند، تبدیل کردن حوزه‌هایاطلاع‌رسانی به جزیره‌های پراکنده جز ضربه زدن به پیکره دولت حاصل دیگری نخواهد داشت.

اگرچه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون از رئیس‌جمهورخواسته‌اند تا حوزه اطلاع‌رسانی دولت را تقویت کند این اقدام معاون رئیس‌جمهور نه در جهت تقویت اطلاع ‌رسانی دولت بلکه موجب دور کردن حامیان و دوستداران دولت است. اشتباهاتی ازاین‌دست بی‌گمان از منافع و ارتباط شخصی سرچشمه می‌گیرد و هیچ نگاه فراحوزه‌ای و کلانتر آن لحاظ نشده است.اگرچه او به‌عنوان یک مدیر مختار است تا انتخاب‌های خودش را داشته باشد اما این انتخاب هزینه‌ها بسیاری به‌جا می‌گذارد. دور شدن دوستداران و حامیان دولت از آن و بی‌توجهی به توانمندی و شایستگی آن‌ها موجب ناامیدی و سرخوردگی شده که در تصمیم‌گیری آینده آن‌ها قطعا خودش را نشان می‌دهد. حامیان بلیط یکسره و یک‌عمر به کسی نمی‌دهند و حق خود می‌دادند آدم‌ها را از قطاری که سوار کرده‌اند، پیاده کنند.قطعاً نوبخت برای این تصمیم با متخصصان مشورت نکرده وگرنه هر شاگرد مبتدی در علم رسانه به او این نکات را گوشزد می‌کرد که این انتخاب چه تبعاتی برای او و دولت در پی خواهد داشت. آتشی که آبی را گرم نخواهد کرد و فقط دودی وسیع آن به چشم همه دولت خواهد رفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیده بان ایران تاریخ انتشار 19 آبان 97، کدخبر: 53766، www.didbaniran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا برای من عجیبه که چرا باید دولت دست به این کار ها بزنه که تعجب همه رو دنبال داشته باشه! در صمن شیطنت به کار برده شده در تیتر رو هم خیلی دوست داشتم:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین