پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دوران پنج سال اخیر خود کارنامه بسیار جنجالی داشته است. از حرف‌های متناقض وی درباره مسکن مهر تا بیمه بودن مسافران قطار تبریز و توهین به خبرنگاران در هیأت دولت را می‌توان از جمله این رفتارها دانست. وی اکنون به شهرداری تهران نزدیک شده که مرگ خدمت برای پایتخت است.

شعارسال: عباس آخوندی که روزی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر را مزخرف دانست و گفت حتی یک واحد نساخته، به شهرداری تهران نزدیک شده که مرگ خدمت برای پایتخت است.

 عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دوران پنج سال اخیر خود کارنامه بسیار جنجالی داشته است. از حرف‌های متناقض وی درباره مسکن مهر تا بیمه بودن مسافران قطار تبریز و توهین به خبرنگاران در هیأت دولت را می‌توان از جمله این رفتارها دانست.

به دور از رفتارهای لیبرال مسلک آخوندی که ریشه در افکار جریانی وی دارد و نماد آن در ستایش تمام از لیبرالیسم است، باید موضوعات فنی آخوندی در زمان وزارت راه و شهرسازی نیز به دقت زیر ذره‌بین قرار گیرد. آخوندی باید توضیح بدهد که چرا مسکن مهر که جز طرح‌های مناسب(به دور از مشکلات اجرایی) برای قشر کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شود، معطل مانده است و در کمال تعجب این استاد لیبرال در مراسم تودیع خود با افتخار اعلام می‌کند که حتی یک واحد مسکن هم نساخته‌ایم و اصلا ساخت مسکن کار دولت نیست؛ ولی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که آخوندی و هم تیپ‌های آنان از این مورد دم می‌زنند، وظیفه دولت همواره کردن ساخت مسکن است؛ چنانچه در قانون اساسی اصل سوم بند ۱۲ آمده: «پی‌ريزی اقتصاد صحيح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی برای ايجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محروميت در زمينه‌های تغذيه، مسكن، كار، بهداشت و تعميم بيمه بر عهده دولت است».

به صراحت در این قانون آورده شده که مسکن باید توسط دولت برای مردم ساخته شود؛ اما چرا دولت و وزارت راه و شهرسازی تیم روحانی بسیاری از مسکن مهر مردم را نساختند، جای بسی تأمل دارد و باید دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده و تخلفات را پیگیری کنند.

از سمتی دیگر این صحبت‌های آخوندی نشان دهنده مشی بسیار طغیانگر وی علیه انقلاب اسلامی و سیاست‌های امام‌خمینی(ره) است. یاسر جبرائیلی تحلیلگر برجسته مسائل اقتصاد سیاسی درباره اظهارات آخوندی در درباره مسکن در صفحه مجازی خود مطلبی جالب نقل می‌کند که این نشان دهنده این است که عمق لیبرالیسم پهلوی در عباس آخوندی وجود دارد که بسیار خطرناک بوده و سبب مشکلات بسیار زیادی برای مردم و جامعه خواهد شد. وی می‌نویسد: «در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. امام خمینی(ره) درباره این معضلات عظیم می‌فرمودند: نظام اسلامی چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد. مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند. اینجانب حساب به شماره ۱۰۰ در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانائی دارند، دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند و در هر محل از بین افراد صلاح و مورد اعتماد، گروهی حداقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه‌جوئی و دقت کامل خانه‌های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند و در این طرح به هیچ وجه پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود(۲۰دی ۱۳۵۸)

امام‌خمینی(ره) در جایی دیگر می‌افزایند: «دستور دادم که تمام املاک و دارایی سلسله منحوس پهلوی و تمام دارایی آن اشخاص که وابسته به او بودند و این ملت را چاپیدند مصادره بشود. برای طبقه ضعیف مسکن ساخته بشود. سرتاسر ایران برای ضعفا مسکن سازیم».(۱۰اسفند ۱۳۵۷)

بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره طبقه کارگر و مستضعف نیز صحبتی دارند و می‌فرمایند: «ما برای طبقه کارگر، برای طبقه کشاورز، برای کارمندهای کوچک دولت، بیشتر از همه مورد نظر ما اینها هستند و برای آنها فکر می‌کنیم و عمل می‌کنیم، چنانچه راجع به مسکن‌شان مشغول طرح‌ریزی هستند که مسکن درست کنند برای آنهایی که مسکن ندارند.(۲۹ اسفند ۵۸).

تمام این مطالب این موضوع را نشان می‌دهد، فردی که در خانه ویلایی لواسان تهران زندگی می‌کند، چرا باید مسئول ساخت و ساز در این کشور باشد و در تناقض آشکار با خط امام و رهبری این صحبت‌ها را انجام دهد و هیچ فردی نیز در دستگاه‌های نظارتی این موارد را بررسی نکند و گزینه شهرداری تهران نیز باشد!


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 20آبان 1397 ، کدخبر:324615 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
س.ح75
باید خون گریه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین