پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
طبق شنیده ها سید کامل تقوی نژاد شانس اول فینال شهرداری تهران است.همچنین احتمال انصراف دو گزینه شهرداری تهران در روز یکشنبه وجود دارد.

شعارسال: در حالی که روز آینده اعضای شورای شهر تهران باید برای سومین بار از بین گزینه ۵ گزینه پیشنهادی ۲ گزینه را برای رای نهایی انتخاب کنند شواهد نشان از افزایش شانس سید کامل تقوی نژاد برای رسیدن به جمع دو گزینه نهایی شهرداری تهران دارد. گویا اعضای فراکسیون های مستقلین و کارگزاران شورا در کنار ۳ عضو فراکسیون اعتماد ملی تصمیم قطعی بر نوشتن نام کامل تقوی نژاد را به عنوان یکی از دو گرینه نهایی شهرداری تهران گرفته اند.ضمن اینکه حمایت ضمنی یکی از چهره های شاخص اصلاح طلب دولت نیز احتمال نوشتن نام وی را توسط سایر اعضا افزایش داده است

از سوی دیگر آخوندی که تا چند روز قبل شانس اول کلید داری بهشت بود اگر بتواند حمایت منسجم ترین فراکسیون شورای شهر را کسب نماید و ۶ عضو فراکسیون اتحاد ملت را مجاب نماید که با عبور از حناچی یا انصاری دو گزینه نزدیک به این حزب نام وی را به عنوان یک گزینه بنویسد می تواند امیدوار به رقابت بماند. شنیده های تایید نشده حکایت از مخالفت شدید حزب کارگزاران با شهرداری #آخوندی دارد(رای شهربانو امانی عضو شورای مرکزی این حزب نیز موید این ادعا است) .البته چهره های چون عبدالله رمضان زاده و محمود صادقی نیز که به حزب اتحاد نزدیک هستند مخالف شهردار شدن وی هستند لذا آخوندی برای قرار گرفتن در فینال انتخاب شهردار تهران چاره ای جز جلب نظر فراکسیون اتحاد ملت شورای شهر را ندارد و اگر این توفیق را نیابد شاید در روز یکشنبه از گردونه رقابت کنار رود و انصراف دهد.

انصاری و حناچی اما سرنوشتان تا حد زیادی وابسته به وضعیت آخوندی است. زیرا در بودن آخوندی این دو عضو باید دست به رقابت بزنند تا یک نفرشان به عنوان گزینه دوم حزب اتحاد نوشته شود. که به نظر میاید با توجه به اینکه حناچی در حال حاضر هم در بدنه شهرداری است و هم سوابق تخصصی وی و همچنین حمایت چند عضو مستقل شورا گزینه پر شانس تری است.

کشت پور که بیشترین رای را در میان اعضا شورا کسب کرد چند رای محکم در داخل شورا دارد و به همین دلیل میتواند به آرامی معادلات انتخاب شهردار را عوض کند هر چند که شاید خودش شهردار نشود. زیرا که ۴ گزینه دیگر نیاز به رای حامیان جدی کشت پور دارند تا بتوانند شانس خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر به نظر میاید مانند دو انتخاب قبل تعدادی از ۵ گزینه اصلی شهرداری فردا از دور رقابت ها کناره گیری کنند که در این صورت باید دید آیا شورای شهر از بین سه گزینه، دو گزینه انتخاب می کند یا دو گزینه ششم و هفتم ( جهانگرد و محسن هاشمی ) به گردونه رقابت باز خواهند گشت یا اینکه شهردار از بین گزینه های باقیمانده انتخاب خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اصلاحات پرس، تاریخ انتشار: 19آبان 1397 ، کدخبر: 18265: www.eslahaatpress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
س.ح75
انتخاب شهردار هم مشکلی شده واس تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین