پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
پیروز حناچی در دولت اول سیدمحمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

شعارسال: پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است.

وی ورودی ۱۳۶۳ رشته معماری پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۷۱ از دانشکده معماری دانش آموخته و فارغ التحصیل ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهر‌های تاریخی است.

از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری نام برده می‌شود. برخی از گمانه زنی‌ها از پیروز حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های شورای پنجم پایتخت برای شهرداری تهران نام می‌برند.

حناچی در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب گردید.

پیروز حناچی در دولت اول سیدمحمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

همچنین پیروز حناچی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. پیروز حناچی در حال حاضر ریاست نهاد جهانی غیرولتی فرهنگی دوکومومو در ایران است. وی همچنین با حکم رئیس جمهور حسن روحانی، یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور است.

حناچی رساله خود را با عنوان «مبانی نظری مرمت شهری در شهر‌های تاریخی ایران» دفاع کرد. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است.

وی دانشیار پایه ۲۳ است و تعداد زیادی مقاله را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان ترجمه کرده است. همچنین ترجمه کتاب‌های متعددی در زمینه میراث جهانی و تئوری مرمت با ترجمه حناچی از سوی موسسه چاپ و انتشار دانشگاه تهران منتشر شده است؛ و مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور است. وی همچنین اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی دانشگاه را به عهده داشته است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت1397 ، کدخبر:792222 ،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین