پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
سالانه 63 هزار تن محصول زیتون در سه استان قزوین، زنجان و گیلان تولید می‌شود که بیش از 65 درصد تولید زیتون کشور است.

شعارسال: باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص زمینه هماهنگی کنترل آفت مگس زیتون، گفت: عمده سطح زیر کشت زیتون کشور حدود 59 هزار هکتار در سه استان قزوین، زنجان و گیلان است بنابراین عمده ویژه تولید زیتون کشور در این استان‌هاست که باید توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه آفت مگس زیتون از سال 82 و 83 وارد کشور شده و قبل از آن کشور با این آفت مواجه نبود، اظهار داشت: آفت مگس زیتون پتانسیل بالایی برای خسارت زدن به باغات زیتون حتی تا صد درصد هم دارد بنابراین اگر این آفت را به حال خود رها کنیم خسارات جبران‌ناپذیری به باغات زیتون وارد خواهد کرد.

باغستانی تصریح کرد: طی این دو سال دولت تدبیر و امید اقداماتی در خصوص کنترل آفت مگس زیتون در کشور انجام داده ودر سال 92 میزان خسارت زیتون این سه استان حدود 35 درصد بوده و در سال 94 این میزان خسارت زیر نیم درصد بوده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: سال 88 حدود 700 تا 800 هزار هکتار عملیات مبارزه با زنگ زرد گندم داشتیم که با شرایط اقلیمی امسال و با توجه به بارندگی‌ها، پیش‌بینی می‌کردیم 600 تا700 هزار هکتار عملیات مبارزه انجام شود که خوشبختانه این‌گونه نشد و 20 هزار هکتار عملیات مبارزه با زنگ زرد گندم انجام شد و مهم ترین دلیل آن وجود شبکه پیش آگاهی در مزراع گندم بوده است.

وی اضافه کرد : پیش‌آگاهی و پایش، باعث شد سطح مبارزه کمتری در این موضوع داشته باشیم.

باغستانی تاکید کرد : در دو سال دولت تدبیر و امید، خوشبختانه بحث آفت مگس زیتون را نداشتیم و این یکی از بزرگترین افتخارات است که توانستیم این آفت را کنترل و بر آن غلبه کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 20 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 171533 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین