پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
علی اکبری با بیان اینکه این عملیات با هدف افزایش تولید محصول در بیش از 300 هکتار از باغات طارم سفلی قزوین آغاز شده است، افزود: با اصلاح و پیوند ارقام پرمحصول به کم محصول، عملکرد درختان زیتون تا 2 برابر افزایش می یابد

شعارسال:مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: عملیات اصلاح و پیوند زنی 30 هزار اصله درخت زیتون در استان آغاز شد.

علی اکبری با بیان اینکه این عملیات با هدف افزایش تولید محصول در بیش از 300 هکتار از باغات طارم سفلی قزوین آغاز شده است، افزود: با اصلاح و پیوند ارقام پرمحصول به کم محصول، عملکرد درختان زیتون تا 2 برابر افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: در سال جاری 10 میلیارد ریال اعتبار به منظور اصلاح باغات زیتون استان اختصاص پیدا کرده است که صرف باز روان سازی درختان و همچنین کنترل آفات می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، توسعه باغات متراکم و فوق متراکم زیتون را در دستور کار این دستگاه دانست و گفت: در این گونه باغات ضمن کاهش هزینه های باغداری و مصرف آب، شاهد افزایش تولید محصول نیز خواهیم بود.
اکبری همچنین گفت: توسعه 300 تا 400 هکتار باغات زیتون استان امسال در برنامه قرار دارد.
این مسئول یادآور شد: زیتون تنها محصول استراتژیک باغی کشور به شمار می رود و توسعه تولید آن به جهت تامین نیازهای کشور در خصوص روغن از سیاست های وزرات جهاد کشاورزی است.
میانگین تولید محصول در باغات زیتون استان قزوین به ازای هر هکتار چهار تن است.
استان قزوین رتبه دوم تولید زیتون در کشور را داراست.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگراری ایرنا، تاریخ انتشار28مرداد97، کدخبر: 83005665، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین