پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
یک جامعه‌شناس گفت: پس‌زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی زمینه‌های اعمال خشونت را در جامعه تشدید می‌کند.این استاد دانشگاه با بیان تئوری چرخش در خشونت اذعان کرد: جامعه ما دچار غم شده است، بدین معنی که وقتی پس‌زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی به ما فشار بیاورد و مثلاً درآمد کافی برای گذران زندگی نداشته باشیم، درمانده شده و دست به اعمال خشونت‌بار می‌زنیم.

شعار سال: امان‌الله قرایی‌مقدم در خصوص بروز خشونت در جامعه اظهار کرد: خشونت و پرخاشگری از منظر جامعه‌شناسان آموزش‌و‌پرورش و روانشناسان اجتماعی ریشه در خانواده دارد.

وی تصریح کرد: آنچه در بروز این خشونت در خانواده‌ها مؤثر است ناشی از فرهنگ ماست که به‌واسطه زورمندی و سلطه‌گری که در طول تاریخ بر ما تحمیل شده در ما جا افتاده است.

این استاد دانشگاه با بیان تئوری چرخش در خشونت اذعان کرد: جامعه ما دچار غم شده است، بدین معنی که وقتی پس‌زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی به ما فشار بیاورد و مثلاً درآمد کافی برای گذران زندگی نداشته باشیم، درمانده شده و دست به اعمال خشونت‌بار می‌زنیم.

این جامعه‌شناس با اشاره به این‌که حتی رسانه‌های ما هم مستعد انتشار خشونت هستند به سوژه‌های فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و اخبار اشاره کرد و افزود: چنین وضعیتی به اصطلاح تئوری چرخش را تکمیل کرده و خشونت، خشونت را ایجاد و بازتولید می‌کند.

قرایی مقدم در پایان راه‌حل اصلی جلوگیری از بروز چنین ناهنجار‌هایی را رفع بیکاری و برنامه‌ریزی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی از طریق رسانه‌ها دانست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی  تاریخ انتشار 24 آبان 97، کدخبر: 325928، www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
م.آ75
کاش یکی فقط این اثرات رو یه مسئولین گوش زد میکرد آیا گوشی هست که بشنوه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین