پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 600 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح تنفس جنگل های کشور تخصیص یافت.

شعار سال: خلیل آقایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان سمنان، گفت: بهره برداری از جنگل‌های کشور یک سال متوقف شده است و بحث توسعه زراعت چوب در دستور کار قرار گرفت.

وی، اساس طرح تنفس را توقف بهره برداری از جنگل ها برشمرد و بیان کرد: حفاظت از عرصه ها از دیگر مقوله ها در اجرای طرح تنفس است.

آقایی خاطرنشان کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه از عرصه های جنگلی مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه است که سازمان جنگل ها موظف به اجرای آن شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: طرح جنگل کاری با هدف کاهش و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در نقاط مختلف کشور در 25 هزار هکتار اراضی کشور اجرا می‌شودوی تاکید کرد: در کنار اجرای طرح تنفس جنگل ها باید برنامه های جنبی از جمله حفاظت، جلوگیری از قاچاق، تخریب و صیانت از جنگل ها را در نظر گرفت.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور تاکید کرد و ابراز داشت: با مشارکت همگانی می‌توان جلوی تخریب جنگل‌ها و مراتع را گرفت.

 هفدهمین نشست ستاد هماهنگی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی سازمان جنگل ها در استان سمنان برگزار شد.

براساس آمار، سرانه جنگل در کشور 17 صدم درصد در هکتار و سرانه جهانی جنگل 62 صدم درصد در هکتار است. 426 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان در سال 97 اجرا می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 24 آبان 97، کد مطلب: 83100840،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
س.ح75
با اینمبالغ نمیشه خساراتی رو که عده ایسودجو به جنگلهای ایران وارد کردن جبران کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین