پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 31
کد خبر: ۱۷۰۵۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
محمدرضا نجفی منش گفت در دوره اول، ما مشکلات داخلی نداشتیم و سیاستگذاران این صنعت را همراهی می‌کردند ولی در دوره جدید علاوه بر تحریم بین‌المللی شاهد تحریم داخلی هم هستیم. بارها این موضوع را هشدار داده‌ایم اما هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود.

شعارسال: محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با بیان اینکه این دوره از تحریم با دوره گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است گفت: در دوره اول، ما مشکلات داخلی نداشتیم و سیاستگذاران این صنعت را همراهی می‌کردند ولی در دوره جدید علاوه بر تحریم بین‌المللی شاهد تحریم داخلی هم هستیم. بارها این موضوع را هشدار داده‌ایم اما هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود.

وی ادامه داد: مردم به خاطر وضعیت تولید خودرو و قیمت‌ها از قطعه سازان و خودروسازان گلایه دارند اما این صنعت با شرایط موجود و فشارهایی که بر آن وارد شده است، چه کاری می‌تواند انجام دهد. مرتب جلوی پای خودروسازان و قطعه سازان سنگ‌اندازی می‌شود و هیچ مجموعه‌ای در کنار این گروه از صنعت کشور نیست. اگر در این دوره مانند گذشته سیاستگذاران در کنار صنایع بودند، صنعت خودرو به بحران نزدیک نمی‌شد.

او اضافه کرد: در سال‌های 90 و 91 تخصیص ارز بسیار راحت‌تر بود و گروه‌های صنعتی و تولیدی براحتی می‌توانستند ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند.

نجفی منش تصریح کرد: اما در این دوره تأمین ارز، عذاب عظیم ما شده است. از مرحله ثبت سفارش تا تأیید آن باید ازچند مرحله وزارت صنعت که بسیار طولانی، زمان بر و نفس گیر است بگذریم و بعد از آن به سخت‌ترین مرحله یعنی بانک مرکزی می‌رسیم. دریافت ارز از این مجموعه یکی از چالش‌های اصلی بخش تولید است که متأسفانه با‌ وجود تمام تذکرات و حتی خط و نشان رئیس جمهوری درست نشده است.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو ادامه داد: اول از همه امیدواریم شورای سیاستگذاری خودرو احیا شود و وزیر صنعت شنونده صحبت‌های کارشناسی باشد. دوم آنکه نمایشگاهی از نداشته هایمان در صنعت خودرو برگزار کنیم و در این نمایشگاه از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها بخواهیم که گوشه‌ای از تأمین قطعات را بگیرند. با این اتفاق حداقل 10 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت. اکنون میزان ارزبری صنعت خودرو 25 میلیارد دلار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 29آبان1397 ، کدخبر: 2115941: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
وای بر دولت و حکومتی که نتواند از عهده مهار دسیسه خودروسازان زپرتی بر بیاد... آمارهایی که از داخل خودتون بیرون زد و گندش دراومد، 2 ماه پیش مشخص شد که شماها برای تولید به مدت 8 ماه، قطعه توی انبار دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده. تازه با روند تولید قبل از این سیاست بازیهاتون، حداقل تا اردیبهشت یا خرداد سال آتی نباید هیچگونه افزایش قیمتی داشته باشید بعد از 40 سال دهنتونو پر میکنید میگید خودروووو... سمندتون توی انگلستان 500 پوند قیمت خورد... با ارز آزاد میشه 8ونیم میلیون تومن... پراید و تیبا و 405 و... که هیچی دیگه...
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
دولت و حکومتی که نتواند از عهده مهار دسیسه خودروسازان زپرتی بر بیاد... چطور میخواد در مقابل آمریکا و استکبار جهانی و... مقابله کنه...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین