پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲
موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی فهرستی از ۶ ترفند برتر تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ میلادی را اعلام و منتشر کرده است.

شعارسال: پژوهشگران و محققان فعال در موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی با انتشار یک فهرستی جدید و به روزرسانی شده، ۶ تکنولوژی و فناوری برتر در سال آینده میلادی را معرفی کرده و سپس به مرور مختصری بر هر یک از آنها پرداخته است.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت بیزینس اینسایدر آمده است، در زیر فهرست این ۶ فناوری برتری که به گفته این محققان آینده جهان را تغییر خواهد داد، ذکر شده است :

۱. وسائل نقلیه خودران و دستگاههای الکترونیکی خودکار

این روزها خودروهای خودران یکی از ترندهای برتر صنعت خودروسازی در جهان محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان به دنبال توسعه فناوری خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده هستند.

۲. هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی یکی دیگر از فناوری‌های نوینی است که توسط غول‌های تکنولوژی همچون گوگل، مایکروسافت و اپل بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند و دستگاههای الکترونیکی متعددی را که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، معرفی و روانه بازارهای جهانی کرده‌اند.

۳. تحلیل مبتنی بر یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی (Learning machine ) نیز که همواره نامش در کنار هوش مصنوعی می‌آید، تاکنون توانسته است کمک بسزایی به پیشرفت علم و فناوری کند و موسسات تحقیقاتی و آماری بسیاری نیز تاکنون به منظور تحلیل و بررسی مسائل مختلف از فناوری یادگیری ماشینی بهره برده‌اند.

۴. کپی‌برداری دیجیتال

یکی دیگر از فناوری‌های نوینی که امروزه دانشمندان بسیاری به منظور ساخت و ایجاد دستگاه و وسائل موردنیاز خود از آن استفاده می کنند، نوع خاصی از هوش مصنوعی است که کپی برداری دیجیتال یا دوقلوسازی ( Digital twin) نامیده می شود. این فناوری که کاربردهای گسترده ای در علوم و رشته های مختلف همچون بیوشیمی، بیوزیست، عل دیجیتال و رایانه دارد، کمک های بسزایی به متخصان حوزه های مختلف کرده است تا به اهداف خود دست یابند. یکی از مثال های این فناوری پرینترهای سه بعدی است که قادر است از اشیای مختلف همانندسازی کند.

۵. بلاک‌چین

صنعت بلاک‌چین که این روزها نامش با ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین گره خورده است، یک پلت‌فرم و بستر مناسبی است برای کاربرانی که می‌خواهند به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند و از این طریق به کسب درآمدهای هنگفتی دست پیدا کنند.

۶. رایانش کوانتومی

عملکرد رایانه‌های کوانتومی بر مبنای پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم همچون برهم‌نهی و درهم‌تنیدگی در محاسبات‌ است به عبارتی دیگر تعدادی از ذرات ریز یک اتم می‌توانند در یک لحظه در دو حالت متفاوت قرار داشته باشند. همین موضوع به رایانه‌های کوانتومی این امکان را می‌دهد تا محاسبات بسیار پیچیده‌ای همانند رمزگذاری‌های ریاضی را انجام داده یا آن‌ها را در هم شکنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28آبان1397 ، کدخبر: 97082813773: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین