پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
نقشه های آتی هوش مصنوعی برای روزنامه نگاران چیست؟ «روبات های روزنامه نگار» چه تاثیری بر روزنامه نگاری خواهند گذاشت؟ پاسخ دادن به این سوالات چندان ساده به نظر نمی رسد؛ چگونه می دانید این مقاله را انسان نوشته یا یک روبات؟ این روزها روبات های روزنامه نگار وارد جریان روزنامه نگاری جهان شده اند، نشریات مختلف به مرور از این روبات ها استفاده می کنند اما نوشته های این روبات ها چه تاثیری بر روزنامه نگاری دارد؟

شعار سال: این روزها روبات های روزنامه نگار وارد جریان روزنامه نگاری جهان شده اند، نشریات مختلف به مرور از یان روبات ها استفاده می کنند اما نوشته های این روبات ها چه تاثیری بر روزنامه نگاری دارد؟ پاسخ دادن به این سوالات چندان ساده به نظر نمی رسد؛ چگونه می دانید من این مقاله را نوشته ام یا یک روبات؟ در شرایطی که چندین نشریه مهم ابزارهای روباتیک را برای روزنامه نگاری استفاده می کنند، بنابراین نقشه های آتی هوش مصنوعی برای روزنامه نگاران چیست؟

به گفته مت کارلسون، یکی از طراحان روبات های روزنامه نگار، الگوریتم این روبات ها به شیوه ای طاحی شده که صرفا متن خبر را روایت می کنند و هنوز به مرحله روزنامه نگاری پیشرفته نرسیده اند. بسیاری از روبات های روزنامه نگار روی خبرهای مالی متمرکز هستند زیرا داده های این حوزه اغلب محاسبه و سپس منتشر می شوند، به همین دلیل نباید تعجب کرد که اخبار بلومبرگ یکی از اولین آداپتورهای این محتوای خودکار است.

فوربس نیز از هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگاران و تدوین اولین پیش نویس ها و قالب های گزارش های خبری کمک می گیرد.واشنگتن پست دیگر رسانه ای است که از یک برنامه گزارش روباتیک به نام" Heliograf" استفاده می کند. جالب است بدانید این برنامه در سال اول فعالیت خود حدود 850 مقاله تولید کرد، و جایزه ای نیز برای فعالیت خود در مورد پوشش انتخابات 2016 دریافت کرد.

با این حال، واشنگتن پست از این سیستم به عنوان جایگزینی برای روزنامه نگاران خود استفاده نمی کند، اما از این سیستم برای کمک به روزنامه نگاران و تسهیل شغلشان استفاده می کند. برای مثال لس آنجلس تایمز از هوش مصنوعی برای تدوین خبرها و امار مرتبط با زمین لرزه ها بر اساس داده های تحقیق زمین شناسی ایالات متحده استفاده می کند.

افزون بر این بررسی پرونده هایی مثل اطلاعات مرتبط با قتل در شهر لس آنجلس را می توان با همین روش دنبال کرد، برای مثال خبرنگار روبات گزارش هایی خود را شامل اطلاعاتی مثل جنسیت و نژاد قربانی، علت مرگ، محله و سال مرگ خواهد کرد. دانش روزنامه نگاری مانند بسیاری دیگر از صنایع که شروع به استفاده از هوش مصنوعی کرده است، اما همچنان یک سوال به قوت خود باقی است؛ آیا این به معنای تهدیدی برای روزنامه نگاری است

برخی از افراد معتقدند یک روزنامه نگار قوی و قدرتمند اساسا دلیلی برای ترس ندارد و نیازی نیست نگران آینده شغلی خود باشد. این ابزارها صرفا نوعی کمک اضافی برای روزنامه نگاران است، که وضعیت کار این افراد را تسهیل می کند.

با این حال، روزنامه نگاران نگران هستند که محتویات روبات می تواند رسانه های معتبر را که برای تولید محتوای با کیفیت تلاش می کنند، بی اعتبار کند و خطر تقلب در نوشتن مقالات اصیل را افزایش دهد. اما براوردها نشان می دهد که هوش مصنوعی کمک می کند تا حدود 20 درصد از وقت خبرنگاران را که صرف پوشش درآمدهای مالی شرکت ها، اطلاعات بورس و ... می شد بتوان حفظ کرد.

در واقع هوش مصنوعی زمانی ارزشمند را برای روزنامه نگاران می خرد. این سیستم به خبرنگاران اجازه می دهد زمان بیشتری برای تمرکز بر محتوای خبر و البته سابقه پشت یک ماجرا در اختیار داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 20 بهمن 97، کد مطلب: 458432:www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین