پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در حوزه ایدز سالانه ۲ هزار بیماریابی انجام می شود که هر بیمار سالی ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار هزینه به نظام سلامت تحمیل می کند

شعارسال:معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در حوزه ایدز سالانه ۲ هزار بیماریابی انجام می شود که هر بیمار سالی ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار هزینه به نظام سلامت تحمیل می کند.

 علیرضا رئیسی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهارداشت: عمر مفید هر خانه یا مرکز بهداشتی که پیش از طرح تحول سلامت ساخته شده ۲۵ سال بوده ولی پس از طرح تحول سلامت این مراکز طوری ساخته شده اند که عمر مفید آنها به ۴۰ سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت وساخت خانه های بهداشت و دیگر مراکز بهداشتی، افزود: در طرح تحول حدود ۶۲۰۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت جدید ساخته شد که طی تفاهم نامه ای بین دانشگاه ها، استانداری ها و وزارت بهداشت مابقی پروژه های ساخت در حال انجام است.

رئیسی ادامه داد: ۳ هزار پروژه در روستاها به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال پروژه بر زمین مانده ای در روستاها نخواهیم داشت. تا پایان سال ۹۸ نیز همه پروژه های تفاهم نامه به بهره برداری خواهد رسید.

رئیسی گفت: با ساخت این پروژه ها کشور تا ۳۰ سال آینده نیاز به خانه بهداشت جدید نخواهد داشت، مگر آنکه جمعیت منطقه ای افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت، اولویت های برنامه های حوزه بهداشت را برنامه پزشک خانواده و ۱۲ گام اجرایی آن، پرداخت مبتنی بر عملکرد، سامانه یکپارچه بهداشت، بازنگری بسته های خدمت سلامت، محافظت از نظام گسترش شبکه سلامت، نگهداشت تجهیزات و منابع شبکه برشمرد.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات حوزه بهداشت این است که هیچ خدمت تکراری در آن وجود نداشته و همه چیز سر جای خودش قرار دارد، اظهار داشت: بسته های خدمت و جمعیت تحت پوشش همه جا تعریف شده و برای مثال، واکسن فقط در خانه های بهداشت تزریق می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت حذف مالاریا، بیماریابی و درمان سل و HIV را اولویت های بیماری های واگیر دانست و گفت: چند هفته پیش در ژنو از اقدامات ایران برای حذف مالاریا تقدیر شد.

وی همچنین افزود: سال ۲۰۰۰ میلادی ۱۲۰ هزار مالاریا داشتیم که الان به ۵۷ مورد رسیده است.

رئیسی ادامه داد: میانگین بروز سل در دنیا ۱۴۴ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است که این رقم در ترکیه ۶۲ و در ایران ۱۴ است.

وی پیشرفت در کاهش مالاریا و سل را در حالی قابل توجه دانست که ایران در همسایگی افغانستان و پاکستان کانون های سل و مالاریا قرار دارد و بیان داشت: در حوزه ایدز سالانه ۲ هزار بیماریابی انجام می شود که هر بیمار ایدز سالی ۱۴ تا ۱۶ هزار دلار هزینه به نظام سلامت تحمیل می کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح راه اندازی دفاتر خدمات سلامت و مدیریت آن توسط بخش خصوصی در تهران با راه اندازی ۴۶ مرکز پایش شد و جواب داد و این طرح باید در سراسر کشور توسعه یافته و انجام شود، افزود: این دفاتر هم اکنون در کرمانشاه، همدان، البرز، مشهد، ارومیه، نیشابور، قم، کردستان و هرمزگان نیز راه اندازی شده است.

وی، غربالگری سرطان و اجرای برنامه ایراپن را اولویت های حوزه بیماری های غیرواگیر اعلام کرد و درخصوص حوزه سلامت روان گفت: شاخص های پوشش سلامت روان باید کمی شوند و مراکز کاهش آسیب اعتیاد توسعه یابند.

رئیسی ضمن اشاره به موفقیت های چشمگیر کشورمان در کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان، کاهش مرگ نوزادان، کاهش مرگ کودکان زیر ۵سال، کاهش مرگ مادران باردار و ادامه سیاست ها و برنامه های جمعیتی را از اولویت های دفتر سلامت جمعیت و خانواده دانست و افزود: در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز ادامه واگذاری مراکز، پوشش کامل گروه هدف و ادامه برنامه مدارس عاری از پوسیدگی دندان اهم برنامه های حوزه بهداشت است.

وی در پایان بر تجمیع آزمایشگاه ها و معرفی الگوی موفق اردبیل و سامانه یکپارچه ثبت داده های آزمایشگاهی تاکید کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار30آبان 97، کدخبر: 4464791، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
م.آ75
طبیعتا این کار باعث پیشگری می شود وخسارت ناشی از عقب ماندگی زمانی را کاهش می دهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین