پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که درآمد نفتی دولت در سال ۹۷ بر اساس پیش‌بینی‌های بودجه در سال جاری محقق می‌شود، گفت که مجلس سال آینده تغییرات حقوق و دستمزد را متناسب با تورم پیگیری می‌کند
شعارسال:رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که درآمد نفتی دولت در سال ۹۷ بر اساس پیش‌بینی‌های بودجه در سال جاری محقق می‌شود، گفت که مجلس سال آینده تغییرات حقوق و دستمزد را متناسب با تورم پیگیری می‌کند.

محمدرضا پور ابراهیمی ، با بیان این که در هفت ماهه اول سال ۹۷، ۳۲ میلیارد دلار درآمد نفتی محقق شده است، اظهار کرد: ما در سال جاری در زمینه درآمد نفتی تقریبا می‌توانیم به عدد پیش‌بینی شده در بودجه که ۴۵ میلیارد دلار است، برسیم. یعنی نه خیلی مازاد و نه خیلی کسری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: البته ما باید تعدیل میزان کمی فروش را که احتمالا اتفاق می افتد را در نظر بگیریم. البته این بستگی به عملکرد دولت دارد. اگر دولت بتواند از طریق مکانیزم بورس نفت حجم عرضه را بیشتر کند می‌تواند قطعا اتفاق مثبتی باشد. در این صورت نفت به روشی خارج از رویکردهای سنتی به فروش خواهد رسید.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اثر تحریم بر درآمدهای نفتی در سال ۹۷ بسیار ناچیز است، ادامه‌ داد: دلیلش این است که قیمت نفت بالا رفته است. ما در بودجه ۵۵ دلار را برای نفت پیش‌بینی کرده‌ایم اما در حال‌ حاضر تقریبا میانگین ۷۰ دلار به فروش می‌رسد. بنابراین هم از نظر عددی و هم از نظر مقدار فروش تحقق یافته است. بر این اساس در سال ۹۷ دغدغه‌ خاصی نداریم و درآمد ارزی ما از نفت تحقق پیدا خواهد کرد.

پورابراهیمی همچنین، خاطرنشان کرد: ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا سال آینده روش سال ۹۷ مثل بورس نفت و یا روش‌های دیگر استمرار یابد و در بودجه تمهید شود. البته درآمد دولت به لحاظ ریالی و با تغییر تسعیر نرخ ارز بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال بتوانیم افزایش حقوق داشته باشیم که اگر دولت زیر بار آن برود خوب است. در حال حاضر قدری در این زمینه مقاومت می‌شود، اما سال آینده تغییرات حقوق و دستمزد را متناسب با تورم پیگیری خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار10 آذر 97، کدخبر: 3970910081، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین