پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز دستگاه قضایی با برخورد قاطع، سریع و با صلابت با مفسدان و یاغیان اقتصادی و اخلاگران بازار ارز و سکه در خط مقدم جنگ رسانه‌ای قرار گرفته است.
شعار سال : به نقل از روابط عمومی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه رئیس حفای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برکات ماه ربیع الاول گفت: ماه ربیع بهاری است هم برای اسلام و هم برای مومنین چراکه در این ماه خیرات و برکات الهی برای اسلام و بشریت نازل شده و در این ماه خداوند پیامبر رحمت و مهربانی را به جهانیان ارزانی نمود و ماه خشنودی اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی در ادامه با اشاره به دوران جاهلیت و سختی‌های پیامبر عظیم الشان اسلام در هدایت مردم افزود: در دورانی که حاکمیت در دست ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها بود و ظالمان بر مردم سیطره داشتند و آن‌ها مردم و کشور را ملک مطلق خود می‌دانستد و در ایران و روم نیز اینگونه بود و بعضاً به این وابستگی نیز افتخار می‌کردند، تا اینکه اسلام آمد و مردم را از دست ظالمان نجات داد.

حجت الاسلام خطیب در ادامه بیان داشت: ما این تجربه را قبل از انقلاب داشتیم که حاکمان و مسئولان کشور وابسته به قدرت‌های غرب و شرق بودند و فساد تمام دستگاه حاکمیتی کشور را فرا گرفته بود و علیرغم درآمد‌های کلان هیچ امکانات و پیشرفتی حاصل نمی‌شد چرا که جهت دهی این امکانات به سوی مردم و کشور نبود، ولی در کشور به برکت خون شهدا، مجاهدت‌ها و ایستادگی مردم نعمت انقلاب شامل حال ما شد و خداوند برما منت نهاد تا بتوانیم به فضل الهی دست ایادی سلطه را از مملکت کوتاه نمائیم و به برکت انقلاب اسلامی و همت ملتی که می‌خواستند مستقل باشند و به درون اتکا داشته باشند خدمات زیادی به کشور و مردم صورت گرفت که همگی به برکت مجاهدت و توجه به ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور بود و این انقلاب نقطه امیدی در دل مردم و کشور‌های مظلوم و مسلمان در سراسر دنیا بود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به این نکته که علیرغم تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌های گوناگون، نظام و انقلاب ما در آستانه چهل سالگی قرار دارد که از آن وابستگی به یک قدرت تأثیر گذار در معادلات منطقه‌ای تبدیل شده و امروزه در حل بحران‌هایی مثل سوریه و عراق نقش تعیین کننده دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی از کشور‌های منطقه مانند عربستان و امارات علیرغم داشتن ثروت‌های کلان و درآمد‌های بالای نفتی و جمعیت به نسبت کمتر از کشور ما، امنیت، توانمندی و اختیار خود را در دست بیگانان قرار داده اند و مردمشان دچار فقر و مشکلات عدیده اقتصادی هستند تمام درآمد خود را صرف خرید اسلحه و تجهیزات پیشرفته نظامی نمودند که حتی خودشان هم قادر به استفاده آن نیستند و حتی اجازه استقلال و پیشرفت هم به آن‌ها داده نشده است و بعضی از کشور‌ها که به ظاهر قدم در راه پیشرفت گذاشتند مانند ترکیه و مصر علیرغم اعلام وابستگی سران آن‌ها به غرب هر روز شاهد یک حادثه هستند یک روز کودتا و روز دیگر جنگ داخلی و در واقع این کشور‌های غربی و آمریکا هستند که از امکانات و سرمایه این کشور‌ها برای حفظ منافع خود و حفظ موجودیت و امنیت رژیم صیهونیستی بهره می‌برند و به بهانه تأمین امنیت این کشور‌های خود فروخته و مبارزه با تروریسم از آن‌ها مانند گاو شیر ده بهره کشی می‌کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: امروز آمریکایی‌ها به بهانه وجود داعش و طالبان که ساخته دست خود آن‌ها است و با ثروت کشور‌های مرتجع عرب منطقه مانند عربستان تجهیز و توسط سیا و موساد آموزش داده شده و حتی مجروحان آن‌ها را در سرزمین اشغالی تحت سیطره رژیم صیهونیستی معالجه می‌کنند درسوریه، عراق و افغانستان حضور نظامی دارد این در حالی است که داعش و طالبانی که خودشان بوجود آوردند شکست خورده، ولی نظام سلطه که جای پای خود را در منطقه از دست رفته می‌بیند سعی دارد با هر ترفندی به حضور خود در منطقه ادامه دهد؛ و وجود داعش و طالبان را نیز به ایران نسبت می‌دهد.

وی تصریح کرد: ناتوی عربی که علیه مردم مظلوم یمن تشکیل شده بود نیز با شکست مواجه شده است و آن‌ها با خوی سلطه گری که دارند در حال فروش سلاح و مهمات به این کشور‌ها هستند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با توجه به جنگ روانی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان خارجی و داخلی خاطر نشان کرد: امروز دشمن از گزینه‌های نظامی علیه ایران مایوس شده است و با توجه به نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به دنبال براندازی آن است و با شعار تغییر رفتار همین کار را دنبال می‌کند و به اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و فشار به مردم، جنگ نرم را علیه کشور ما به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروزجنگ، جنگ اراده ها است چرا که اگر ملتی اراده کرده باشد تا با تمام توان درمقابل دشمنان بایستد پیروز میدان خواهد بود و می‌تواند از توطئه‌ها، فتنه‌ها سربلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام خطیب ادامه داد: دشمن تمام توان و امکانات خود را بکار گرفته تا انقلاب به چهل سالگی نرسد، ولی نمی‌تواند و ما می‌بینیم در بین این فتنه‌ها و دشمنی‌ها جنگ رسانه‌ای و جنگ اقتصادی نمود بیشتری دارد چرا که دشمنان و اذناب داخلی آن‌ها به هر وسیله که شده در جهت تضعیف اقتصاد انقلاب قدم برمی دارند و حتی کار را بجایی رسانده اند که علنا می‌گویند یا غذا یا اطاعت از ما و در این راه با ایجاد شبکه‌های رسانه‌ای، تجمع گروه‌های معاند، منافقین و ... در نقاط مختلف بویژه آمریکا نوعی تقسیم کار کرده و با بهره برداری از فضای ملتهب اقتصادی، مشکلات صنفی و معیشتی مردم سعی در ایجاد آشوب، نارضایتی عمومی و اغتشاش دارند تا از چهل ساله شدن این انقلاب جلوگیری نمایند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نقش دستگاه قضایی را در مواجهه و مقابله با این حربه دشمن را مهم تلقی نموده و افزود: امروز دستگاه قضایی با برخورد قاطع، سریع و با صلابت با مفسدان و یاغیان اقتصادی و اخلاگران بازار ارز و سکه و همچنین گردنکشان سیاسی در خط مقدم جنگ رسانه‌ای قرار گرفته و این حاکی از آن است که هر گاه دستگاه قضایی مقتدارنه عمل کرده هجمه‌ها علیه آن شروع شده است. ولی نتیجه این برخورد ایجاد ثبات نسبی و آرامش درجامعه است؛ و جا دارد مسئولان اجرایی کشور نیز با تدبیر و ارائه برنامه‌ها و راهکار‌های مناسب به تداوم این آرا مش کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران فساد گریز هستند نه فساد ستیز گفتند: ایمان، تقوی در عمل کارکنان دستگاه قضایی مشهود است، ولی به هرحال و در هرصورت همه ما نیازمند تذکر، موعظه، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر داریم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر تذکری هم از سوی حفاظت و دستگاه های نظارتی داده می‌شود جنبه پیشگیری، صیانت و در نهایت حفظ و نگهداری سرمایه ارزشمند دستگاه قضایی یعنی نیروی انسانی است و مدیران در این میان نقش بزرگی در حفظ سلامت مجموعه تحت امر خود دارند چراکه وظیفه نظارتی روزانه برعهده آنهاست.

پیش از سخنان رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه احمدرضا بهرامی سامانی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز طی سخنانی مجموعه نهاد‌های نظارتی در دستگاه قضایی را ید واحده‌ای دانست که در جهت سلامت و پاکی دستگاه و صیانت از کرامت انسانی قضات و کارکنان تلاش می‌نمایند. وی گفت: اثر و نتیجه اجتماعی سلامت دستگاه قضا خدمت مطلوب به شهروندان و احساس امنیتی است که در کشور وجود دارد. ایشان با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته بر علیه قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز دشمنان برای ناامید ساختن مردم از انقلاب، تخریب و تضعیف جایگاه دستگاه قضایی کشور را نشانه رفته اند و هرگاه که این دستگاه در جهت حمایت و پاسداری از حقوق عامه اقدامی انجام دهد این هجمه‌ها افزایش می‌یابد. بهرامی در پایان بیانات خود به رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان توصیه نمود ضمن نظارت و ارتباط موثر با کارکنان، نیرو‌های خدوم و زحمت کش را شناسایی و مورد حمایت قرار داده و در جهت مقابله با کمبود‌ها و نقاط ضعف سازمانی پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

خاطر نشان می‌شود رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان چهار محال و بختیاری با حضور در گلزار شهدا گمنام با نثار گل و فاتحه به شهدای انقلاب ادای احترام نمودند و همچنین ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از دادگستری کل استان و سازمان‌های تابعه از نزدیک با قضات، مدیران و کارکنان صمیمانه دیدار و گفتگو کردند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 12آذر 97، کدخبر: 472230،  www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
م.م77
اره
از قوه قضاییه ای که چند ساله نتونسته پرونده بابک زنجانی رو به نتیجه برسونه هیچ انتظاری نباید داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین