پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
آلودگی هوا همواره جزء معضلات اصلی کلانشهرها و شهرهای تجاری بوده است و به‌رغم تلاش‌های مستمر مسئولان ذیربط برای برطرف کردن این معضل اما تاکنون مردم شهرهای تجاری با معضل آلودگی هوا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران تردد خودروها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در شهر است و با این‌که اقداماتی نظیر عدم پلاک‌گذاری موتورهای کاربراتوری، طرح زوج‌و‌فرد و طرح ترافیک توسط مسئولان مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا صورت گرفته اما هنوز با وارونگی هوا که منجر به آلودگی می‌شود به‌ویژه در فصل سرما مواجه هستیم

شعارسال: آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی شهر تهران است و تردد اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت این معضل را تشدید می‌کند.

آلودگی هوا همواره جزء معضلات اصلی کلانشهرها و شهرهای تجاری بوده است و به‌رغم تلاش‌های مستمر مسئولان ذیربط برای برطرف کردن این معضل اما تاکنون مردم شهرهای تجاری با معضل آلودگی هوا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران تردد خودروها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در شهر است و با این‌که اقداماتی نظیر عدم پلاک‌گذاری موتورهای کاربراتوری، طرح زوج‌و‌فرد و طرح ترافیک توسط مسئولان مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا صورت گرفته اما هنوز با وارونگی هوا که منجر به آلودگی می‌شود به‌ویژه در فصل سرما مواجه هستیم.

بر همین اساس، یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا توسعه دستگاه حمل‌ونقل عمومی است و اگر ظرفیت اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو را افزایش دهیم در این صورت مردم مجبور نمی‌شوند تا خودروهای خود را به خیابان‌ها بکشند؛ همچنین اکثر خودروها در شهر تک‌سرنشین هستند لذا اگر وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بهبود یابد مردم به سمت استفاده از سازمان حمل‌و‌نقل عمومی می‌روند و در نتیجه با کاهش آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

وجود ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس فرسوده در تهران

بر اساس این گزارش، ابوالفضل قناعتی  درباره وضعیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و ارائه خدمات به شهروندان تهرانی گفت: هم‌اکنون بیش از ۶ هزار اتوبوس در تهران تردد می‌کنند که از این تعداد چیزی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ عدد اتوبوس فرسوده داریم که باید از رده خارج شوند؛ اگر تعداد اتوبوس‌های خود را به بیش از ۱۳ هزار عدد برسانیم در این صورت می‌توانیم خدمات بهتری را به شهروندان تهرانی ارائه کنیم که اگر تعداد اتوبوس‌های ما بالا برود قطعاً استفاده مردم از این اتوبوس‌ها نیز بیشتر شده که در نتیجه کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های مقابله با آلودگی هوا توسعه مترو است لذا امیدواریم این اقدام نیز در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد تا با استفاده بیشتر مردم از مترو نسبت به خودروهای شخصی، کمی از میزان آلودگی هوا کاسته شود.

بر همین اساس، موضوع آلودگی هوا یکی از معضلات شهری بوده که برای برطرف کردن آن نزدیک به ۱۷ نهاد درگیر هستند که متأسفانه برخی از نهادها به مسئولیت خود در این ارتباط عمل نمی‌کنند لذا شهرداری تهران نیز یکی از نهادهای درگیر در بحث آلودگی هوا محسوب می‌شود و اگر دیگر نهادها شهرداری را کمک کنند قطعاً موضوع آلودگی هوا حل خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 11آذر 1397 ، کدخبر: 330425،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
چندی پیش گفتن چند صد میلیارد برای نوسازی اتوبوس ها پرداخت شده و الان این رو میکیید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین