پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
مشاور معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی صندوق توسعه حمل و نقل عمومی در تهران خبر داد.
شعارسال: علی پیرحسین‌لو درباره نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی اظهار کرد: در بحث مترو ما باید ناوگان آن را توسعه داده و از ظرفیت ایجاد شده بیشتر بهره برده و بتوانیم سر‌فاصله استفاده از قطارها را پایین بیاوریم تا مردم تحت فشار و با نارضایتی از این خدمات استفاده نکنند.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و لزوم نوسازی آن نیز افزود: اتوبوس وسیله‌ حمل‌و‌نقل برای کسانی است که چاره‌ای جز استفاده از آن ندارند و این حق آنهاست که اتوبوسی نو، تمیز، به‌موقع، سریع و در دسترس داشته باشند.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اشتباه بزرگ گذشتگان در شهرداری تهران این بود که پول‌ها را در چاه پل صدر ریختند، در حالی‌که اگر آن پول به اتوبوسرانی اختصاص یافته بود، امروز وضع تهران این نبود چون پل صدر نه تنها مشکل ترافیک را که حل نکرد، بلکه وضعیت ترافیکی آن را بد‌تر هم کرد، در حالی‌که اگر ما همین را خرج ناوگان اتوبوس کرده بودیم الان این ناوگان نو شده بود.

پیرحسین‌لو از اقدامات اساسی در حوزه اتوبوسرانی سخن به میان آورد و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که واگن‌ها و به‌ویژه اتوبوس‌هایی که از محل طرح ترافیک می‌خریم، برچسبی بر‌روی آن بزنیم که این وسیله از محل درآمد طرح ترافیک خریداری شده و این موضوع می‌تواند شرایط بی‌اعتمادی در جامعه را برطرف کند.

وی در پایان از طرحی سخن به میان آورد که پیشنهاد آن در برنامه توسعه سوم هم ارائه شده و اساس‌نامه‌‌ای برای آن تدوین شده تا صندوقی به نام «صندوق توسعه حمل و نقل عمومی» در تهران راه‌اندازی شود و بر‌اساس آن عوارضی که از حوزه حمل‌و‌نقل، طرح ترافیک، پارکینگ‌های کنار خیابان و ... به‌دست می‌آید، خرج حمل و نقل عمومی شده و در صورت تصویب الزام قانونی پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 6 دی 1397 ، کدخبر: 347578 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
حمل ونقل عمومی اگه شرایط خوبی داشته باشه درکاهش خودرو های تک سرنشین کمک میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین