پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض کاتالیست می‌کنند، خبر داد.

شعارسال: مهدی ابراهیمی، در مورد سرانجام نصب و تعویض کاتالیست بر روی تاکسی‌های شهر تهران، گفت: هر ساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست در نظر می‌گیرند؛ اما به دلیل پیمایش بالای تاکسی‌ها این کاتالیست‌ها حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه بیشتر کارآیی ندارد و این در حالیست که کاتالیست بر روی یک خودروی معمولی حدود سه سال کارآیی لازم را دارد.

وی با بیان اینکه در پی افزایش قیمت‌ها و گران شدن قطعات، قیمت کاتالیست افزایش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل به سمت تشویق رانندگان تاکسی رفته‌ایم تا خودشان نسبت به تعویض کاتالیست اقدام کنند و در عوض سازمان تاکسیرانی نیز تسهیلات ویژه‌ای را برای آنها در نظر می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی توانسته است که تنها حدود ۷۰۰۰ کاتالیست تاکسی را عوض کند، گفت: عمر کاتالیست بر روی تاکسی‌ها محدود است و با پیمایش ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر میزان جذب آلایندگی آنها کاهش می‌یابد و به همین دلیل لازم است رانندگان تاکسی تشویق شوند تا خودشان کاتالیست خودرو را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه برای رانندگانی که خودشان کاتالیست تاکسی را تغییر دهند تسهیلات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت، اظهار کرد: در حال تدوین بسته تشویقی هستیم و در آن آیتم‌هایی همچون رایگان بودن تمدید پروانه تاکسی، قرار گرفتن در اولویت سفر و ... وجود دارد.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی تاکسی‌ها نقش موثری دارد، گفت: در یک آزمایش خروجی گاز CO تاکسی قبل از نصب کاتالیست ۹۴ بود و بعد از نصب کاتالیست این خروجی به ۰.۴ رسید و نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی بسیار موثر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 23آبان1397 ، کدخبر: 27238: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
س.ح75
تاکسی ها روکاش میشد هیبریدی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین