پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه اخذ برگه سلامت خودرو در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: مدت زمان گارانتی خودروهای نو با سن معافیت معاینه فنی، بایستی دارای تناسب باشد.

شعارسال: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه اخذ برگه سلامت خودرو در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: مدت زمان گارانتی خودروهای نو با سن معافیت معاینه فنی، بایستی دارای تناسب باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران، مهدی جمالی نژاد افزود: سن معافیت خودروهای نو از معاینه فنی در بیشتر کشورها کمتر از مدت زمان گارانتی پیش بینی می شود و با اعمال این قانون بدون نیاز به هزینه کرد مجدد گارانتی، قطعات معیوب تعویض و ایرادهای خودرو برطرف می شود.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات مهم در کاهش آلایندگی خودرو کاتالیست است، تصریح کرد: کاتالیست اگزوز در صورت سلامت کارکرد موتور خودرو عمری حدود سه سال دارد و در صورت عدم تغییر سن معافیت و یا افزایش مدت زمان گارانتی توسط خودرو سازان بدیهی است هزینه بالای تعویض این قطعه بر عهده مصرف کننده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، براساس قانون مالکان خودروهایی که 4 سال از تولید وسیله نقلیه آنها گذشته موظف به اخذ معاینه فنی خودرو هستند.

جمالی نژاد همچنین بر سه اصل ارتقا کیفیت تولید خودرو، همکاری رانندگان در نگهداشت صحیح خودرو و نظارت بر خودروهای در حال تردد در شهر، برای ساماندهی، مدیریت و کنترل وضعیت آلایندگی خودروها تاکید کرد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: بحث نظارت بر وضعیت خودروها با اجرای فاز دوم طرح کاهش و کنترل معاینه فنی خودروها به صورت مکانیزه توسط دوربین در تمام شهرها با جدیت در حال انجام است و شهروندان نیز همکاری مطلوبی با نمایندگی ها برای بازدیدهای دوره ای خودرو خود دارند اما شاید موضوع مهمتر در این میان کیفیت پایین و نامناسب تولید خودروها در کشور است.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با بیان اینکه خودروهای تولیدی برغم داشتن استاندارد یورو 4 به هنگام تولید، به علت بکارگیری قطعات با کیفیت پایین به سرعت از استاندارد شرایط تولید خارج و چندین پله نزول می کنند، اعلام کرد: این مسئله اثربخشی سایر حوزه ها در بخش نظارت و نگهداشت خودرو را تحت الشعاع قرار داده و نتیجه مورد نظر که کاهش آلایندگی ناشی از خودروهاست حاصل نمی شود.

به گفته وی، برای ساماندهی این بخش بایستی حداقل خودروهای آلاینده از چرخه تولید خارج شوند.

جمالی نژاد ادامه داد: براساس ارزیابی اطلاعات خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته نشان می دهد که 50 درصد از وانت نیسان ها، 47 درصد از وانت پیکان ها و 43 درصد از پژوهای آردی با مدل بالاتر از 84 با سن میانگین 7 سال از تست آلایندگی مردود شده اند و در عین حال 38 درصد از وانت نیسان ها، 29 درصد از وانت مزداها و 24 درصد از وانت پیکان ها بیش از یک ایراد فنی و در بعضی از موارد حتی تا 6 ایراد فنی نیز داشته اند.

وی افزود: ارزیابی فنی نشان می دهد این خودروها با گذشت 5 سال از تولید چه از لحاظ آلایندگی و چه از لحاظ ایمنی به سرعت از استانداردهای تولید فاصله گرفته و بایستی هرچه سریعتر از چرخه تردد خارج و با خودروهای با کیفیت جایگزین شوند.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور ابراز امیدواری کرد که با توجه به نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، نه تنها کمیت کالاها، بلکه کیفیت آنها نیز مورد توجه بیش از پیش تولیدکنندگان قرار گیرد که این امر تنها با نظارت مستمر و جدی ستادهای نظارتی و مسئول همچون سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:9 آبان 1397 ، کدخبر: 83084637،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
س.ح75
خوب دیگه اینم یه راهجدید برای دزدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین