پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:بیش از ۹۰ درصد بیمارستان های استان به سیستم اتوکلاو مجهز شده و بی خطر سازی زباله را انجام می دهند.

شعارسال:مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:بیش از ۹۰ درصد بیمارستان های استان به سیستم اتوکلاو مجهز شده و بی خطر سازی زباله را انجام می دهند.

 تورج همتی ظهر سه شنبه در جلسه مدیریت پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان های استان به سیستم اتوکلاو مجهز شده اند و بر اساس آمار موجود، روزانه ۲۴ تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می شود و این حجم پسماند در مراکز درمانی از طریق تجهیزات بی خطر سازی، مدیریت می شوند.

وی افزود:همچنین مدیریت پسماند عفونی بیش از ۱۰۰۰ مطب و مرکز درمانی یکی از دستاوردهای ارزشمند کارگروه مدیریت پسمانداست ومشهد تنها کلان شهری است که درحوزه پسماند های پزشکی موفق عمل کرده و قانون مدیریت پسماند در این حوزه به خوبی اجرا شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی ادامه داد:برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با نحوه پایش پسماندهای بی خطر شده عفونی و نحوه نمونه برداری و آنالیز آن برای انتقال مفاهیم بروز دراین حوزه به شهرستان های خراسان رضوی یک سیاست آموزشی به منظور توانمند سازی و الگو برداری از دستاورد های موفق این کلانشهر در سایر شهرستان های خراسان رضوی است.

وی گفت: طی این دوره های آموزشی تمامی کارشناس نظارت و پایش محیط زیست استان تحت پوشش آموزش های تخصصی قرار می گیرند.

همتی تصریح کرد:با همراهی بین بخشی و انسجام حوزه های سلامت و محیط زیست و ورود مستقیم دستگاه قضایی، بسیاری از مطب های پزشکی،درمانگاه ها،آزمایشگاه ها و بیمارستان ها به سمت بی خطر سازی پسماندهای خود هدایت شده اند و بر این اساس یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی این کلان شهر مدیریت شده است و می توان ادعا کرد درحال حاضر مشهد مقدس پیشرو در ساماندهی وضعیت پسماندهای پزشکی درسطح کشور است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار13آذر97 ، کدخبر: 4475844، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.آ75
اگه میشد از این مکانیزم در سراسر ایران استفاده میشد بهتر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین