پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزانه۵۰۰تن پرتقال به کشورهای همسایه صادر می‌شود، گفت: در بحث ترانزیت و ترابری مشکلات جدی داریم و کانتینر مناسب برای بارگیری محصولات نداریم و امیدواریم باغداران بتوانند حاصل دست‌رنج محصولات خود را بدست آورند.

شعار سال: عزیزالله شهیدی‌فر در افتتاح جشنواره ملی مرکبات، اقوام و عشایر با اینکه کشاورزی استان مازندران در عرصه کشور و بین الملل روبه جلو حرکت می‌کند و به همت کشاورزان مازندران از گمنامی خارج می‌شود، بیان کرد: با وجود ارقام و تنوع زیاد محصولات زراعی و باغبانی در استان، گام‌های خوبی در زمینه صنایع فناوری و باغداری برداشته شده است.

وی افزود: تبادلات ارزی قیمت دلار سبب شد که صادرات مازندران در سطح کشور جایگاه واقعی خود برسداین مسوول خاطر نشان کرد: امروزه مازندران در سطح بین الملل جز صادر کنندگان برنج ، گوشت سفید ، آبزیان و محصولات اتصادی و استراتژیک حائز اهمیت می باشد.

رئیس سازمان کشاورزی استان تصریح کرد: حدود 70 هزار تن از محصولات باغی ما صادر شده است و پرتقال و نارنگی 100 درصد و کیوی 70 درصد صادرات مازندران را تشکیل می‌دهد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تن پرتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا هندوستان و کشورهای حوزه دریای خزر تا روسیه صادر می‌شود، اظهار کرد: در بحث فروش و صادرات تامسون مشکل داریم و امیدواریم باغداران بتوانند حاصل دست‌رنج محصولات خود را بدست آورندوی ادامه داد: در بحث ترانزیت و ترابری مشکلات بسیار جدی داریم و کانتینر مناسب برای بارگیری محصولات نداریم چرا که کانتینرهای خارجی که به مقصد کشور ایران بارگیری می‌کنند از مرزهای شمالی و جنوبی اجازه ورود به مازندران را ندارند تا بتوانند در مسیر برگشت به کشورشان محصولات ما را ببرند.

رئیس سازمان کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه هزینه گمرکی برای صادرکنندگان ما برای هر کانتینر۴/۵میلیون تومان می‌باشد که این رقم برای صادرکنندگان خیلی سنگین است، اظهار کرد: شهرستان قائم‌شهر به‌دلیل داشتن سورتینگ‌های پیشرفته و قرار گرفتن در شاهراه اصلی جاده‌های هراز و فیروزکوه و خطوط ریلی برای ترانزیت مرکبات به سایر شهرستان‌ها حائز اهمیت بالایی است.

شهیدی‌فر گفت: دومین جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر با هدف شناساندن توانمندی‌های استان ها در عرصه تولید، عرضه مرکبات و بحث صادرات برگزار شده استدر ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه 15 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان قائم‌شهر زیر کشت مرکبات قرار دارد، اظهار کرد: ۳۵۰ هزارتن مرکبات داریم که با توجه به وجود سورتینگ‌های مدرن و انبارهای مناسب برای ذخیره و دو بازار برای عرضه مرکبات، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی کردیم و ۳۵ غرفه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مجید جعفری افزود: مرکبات باغی شهرستان، دارای طمع و مزه بسیار خوبی است و با همکاری سازمان نظام مهندسی و مؤسسه تحقیقات آخرین یافته‌های کشاورزی روز در غالب کلاس‌های آموزشی در سه سطح برای بهره برداران در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال توانستیم در بحث اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی حدود 7.5 میلیارد تومان و در بحث مکانیزاسیون حدود 4 میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 14 آذر 97، کد مطلب:1434895،www.dana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
س.ح75
افزایش قیمت و اعتصاب کامیونداران واقعا دردسر ساز شد واس کشاورزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین