پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شواهد 10 سال اخیر نشان می دهد که برنامه ریزان و سیاست گذاران حوزه پول و اعتبار در بخش کشاورزی عملکرد چندان مناسبی نداشته اند و به این بخش اقتصاد جفا شده است.

شعارسال: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شواهد 10 سال اخیر نشان می دهد که برنامه ریزان و سیاست گذاران حوزه پول و اعتبار در بخش کشاورزی عملکرد چندان مناسبی نداشته اند و به این بخش اقتصاد جفا شده است.

 «غلامحسین شافعی» صبح سه شنبه در جلسه صبحانه کاری هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور «محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: وزیر جهادکشاورزی پیگیری های لازم را برای جذب منابع مالی به بخش کشاورزی از شورای پول و اعتبار دارد اما دولت توجه کافی به بخش کشاورزی نداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: سهم مانده تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی از سال 85 تا 95 به طور مرتب رو به کاهش است؛ این عدد در سال 85 برابر 14.8 درصد بود بود که در سال 92 به 10.4 درصد و در سال 95 به 8.8 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران از سیاست گذاران پولی و مالی خواست نسبت به بخش کشاورزی اینگونه رفتار نکنند.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در هر کشوری یکی از حیاتی ترین بخش های اقتصاد است، گفت: اکنون در ایران به دلیل شرایط خاص اقتصادی، موضوع امنیت غذایی و مشکلات بخش کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد.

شافعی آب را یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی دانست و افزود: یکی از چالش های آینده مساله آب است که با وجود تلاش های متعدد در این زمینه انتظار می رود این مشکل برطرف شود.

** تصمیم های آنی، تجارت بخش کشاورزی را متضرر کرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تصمیم گیران تصور می کنند اگر به دلیل طولانی شدن روند بررسی کارشناسی، اندکی تصمیم های آنها با تاخیر اجرا شود، کشور نابود خواهد شد در حالی که همین تعجیل ها ما را نگران کرده است.

شافعی با اعلام اینکه بخش مهمی از صادرات غیرنفتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی است، گفت: فعالان اقتصادی بویژه بخش کشاورزی از این تصمیم های آنی لطمه زیادی می بینند.

به گفته این مقام مسئول، در چند هفته اخیر ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی سبب شد تا این محصولات دور ریخته شوند.

وی درباره پیمان سپاری ارزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور گفت: هیچکس منکر این نیست که باید ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد اما روش هایی که اکنون اعمال می شود، صادرات را از دست صادرکنندگان حرفه ای خارج کرده و آن را به غیرحرفه ای ها سپرده است؛ نتیجه اینکه ارزی وارد کشور نمی شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24مهر 1397 ، کدخبر: 83067553،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین