پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه تعهد پیمان سپاری ارزی را مانع اصلی صادرات سیب عنوان کرده و خواستار حذف آن از بخش کشاورزی در راستای بهبود شرایط شد.

شعار سال: بهنام تاج الدینی با بیان اینکه با اشاره به اینکه تعهد پیمان سپاری ارزی به ضرر کشاورزان استان است، گفت: در این تعهد صادرکننده در ابتدا باید جهت خروج کالای خود از گمرک تعهد ارزی مبنی بر بازگشت درآمد ارزی خود از طریق سیستم های بانکی بدهد.

وی، افزود: اما با توجه به زیرساخت های بانکی کشور و ضعف در این مورد امکان آن کم بوده و یا به کندی صورت خواهد گرفت که این مسئله صادر کننده را از صادرات لازم منع می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با اشاره به اینکه در سال های گذشته بازگشت ارز توسط صرافان صورت می گرفت، گفت: امروز صادرات به ندرت انجام می گیرد که علت این اتفاق تعرفه گمرکی کشاورزی عراق برای حمایت از کشاورزان خود تا ۲۰ آبان ماه است که در گمرکات به ازای هر کیلو سیب چهار هزار تومان هزینه دریافت می شود.

وی، تصریح کرد: اگر صادر کننده ای با این تعرفه گمرکی اقدام به صادرات کند بدون شک سودی نداشته و مطمئنا ضرری را متوجه خود خواهد دید.

تاج الدینی، با اشاره به اینکه تعهد ارزی اقدام به حذف صادرکنندگان واقعی در سطح کشور کرده است، ادامه داد: اگر صادر کننده ای تعهد ارزی داده و قادر به بازگشت هزینه از طریق بانک های رسمی نباشد، باید تبعات آن را جبران کند.

وی، ابراز داشت: نمی توان گفت میزان سیب ذخیره شده در استان کم است چراکه بیش از ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه ها ذخیره شده و با این حساب باید بیش از ۵۰ درصد سیب استان صادر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تعهد پیمان سپاری ارزی را بزرگ ترین مانع صادرات استان بیان کرد و گفت: چراکه صادرکنندگان استان، صادرکنندگانی خرده پا بوده و در صورت نبود سرمایه و بازگشت آن قادر به خرید و صادرات نخواهند بود.

وی، با بیان اینکه گرانی قیمت ارز فرصتی برای افزایش صادرات و ارزآوری است، عنوان کرد: بخش کشاورزی باید از پیمان سپاری ارزی مستثنی شود.

تاج الدینی، در خصوص بازارهای مورد هدف صادرات سیب، خاطرنشان کرد: آسیای میانه بازار مورد نظر بوده و هندوستان، افغانستان، پاکستان و عراق بازار های بکری برای صادرات است چراکه با توجه به جمعیت بالای خود نیاز بالایی دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری اروم نیوز، تاریخ 1 آبان 97، کد مطلب: www.uromnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین