پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷
صادرات سیب تازه ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از شش برابر شده است.

شعارسال: براساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۱۲۵ هزار و ۴۵۳ تن سیب تازه از ایران صادر شده است که ارزش صادرات این محصول به حدود ۵۸ میلیون دلار می‌رسد.

محاسبات وزن و ارزش صادرات سیب در این مدت حاکی از آن است که قیمت متوسط هر کیلو سیب صادراتی در این مدت برابر با ۰.۴۵ دلار و رقمی کمتر از ۲۰۰۰ تومان بوده است.

سیب ایران به ۲۳ کشور دنیا صادر می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۰ کشور مشتری سیب ایران بوده‌اند.

از سوی دیگر در دو ماهه نخست سال گذشته تنها ۱۹ هزار و ۴۸۲ تن سیب به ارزش پنج میلیون و ۲۹۶ هزار دلار از ایران صادر شده است.

نکته جالب اینجاست که قیمت متوسط هر کیلو سیب صادراتی ۰.۲۷ دلار و در حدود ۱۱۰۰ تومان بوده است.

به این ترتیب می‌توان گفت که صادرات سیب در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲۵ برابر شده و از سوی دیگر قیمت متوسط هر کیلو سیب صادراتی نیز تقریبا دو برابر شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11تیر1397، کدخبر: 97041106126: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین