پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
هیچ تغییر و طرح جدیدی در نظام مهندسی کشاورزی نمی بینیم.عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: دلمان از نظام مهندسی کشاورزی خون است.

شعار سال: نادر جعفری گفت: مطالبی که از سوی مدیران نظام مهندسی کشاورزی در خصوص علمی شدن کشاورزی و ورود علم به عرصه مزارع مطرح می‌شود فقط شعار است و اصلا از عمل خبری نیست.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی کشاورزی حیات خلوت مدیران بازنشسته جهاد کشاورزی شده است گفت: متاسفانه بسیاری از بازنشستگان و حتی کارمندان جهاد کشاورزی در قالب انتخابات نمایشی به نظام مهندسی کشاورزی ورود می‌کنند که اصلا کار درستی نیست. ضمن اینکه در هر انتخابات نظام مهندسی کشاورزی شاهد هستیم که همان افراد دوره قبل مجددا انتخاب می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه نظام مهندسی کشاورزی با گرفتن پول پاک کشاورزان، آن را تبدیل به پول کثیف می‌کند و معلوم نیست این پول به جیب چه کسی در نظام مهندسی کشاورزی واریز می‌شود.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: نظام مهندسی کشاورزی تنها کاری که انجام می‌دهد صدور مجوز است آن هم مجوز‌های بدون برنامه و بجز این کاری نمی‌کند. آیا نظام مهندسی کشاورزی صرفا وظیفه اش صدور مجوز است و نباید مسئولیتی در قبال مشکلات کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان داشته باشد. در واقع نظام مهندسی کشاورزی به صدور مجوز‌های خود افتخار می‌کند در حالی که می‌بینیم بسیاری از این مجوز‌ها بدون برنامه صادر شده اند و نظام مهندسی کشاورزی پس از اینکه مجوز صادر می‌کند هیچ وقت دنبال مشکلات بعدی کشاورزان، مرغداران، گلخانه داران، الگوی کشت و … نمی‌رود. نظام مهندسی کشاورزی باید برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و مهندسی شدن فرآیند تولید در بخش کشاورزی برنامه داشته باشد. در واقع نظام مهندسی کشاورزی هدفش فقط صدور مجوز است و براحتی پروانه صادر می‌کند و کاری به مراحل پس از صدور مجوز و مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن درگیر هستند ندارد.

جعفری به دهقان نیوز گفت: در دوره‌های قبل هم این ضعف‌ها در نظام مهندسی کشاورزی بوده است و هیچ تغییر و طرح جدیدی در این سازمان نمی‌بینیم. جهاد کشاورزی هم بسیاری از کار‌ها را به نظام مهندسی کشاورزی واگذار می‌کند و عملا نظارتی روی اجرای این کار‌ها ندارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار 12 خرداد    99، کد خبر:    54361، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
واقعا جای سوال هست که چرا اینقدر سودجویی و منفعت شخصی برای مدیران و مسئولان ما اهمیت پیدا کرده که هیچ حساسیتی به آینده مردم و کشور ندارند و فقط به فکر خودشون هستند.بخصوص در بحث کشاورزی که بسیار مهم هست در کشور باید نظارت بیشتر صورت بگیره که قشر کشاورز که مولد هستند آسیب نبینند چون کل کشور آسیب خواهد دید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین