پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
مدیرکل محیط زیست اردبیل حفاری‌های معادن، رشد شهرنشینی و زباله‌های صنعتی را از مهمترین دلایل فرسایش خاک برشمرد و تاکید کرد: عدم توجه به این شرایط، معضل جدی در اردبیل ایجاد خواهد کرد.مدیرکل محیط زیست استان به فرارسیدن روز جهانی خاک اشاره کرد و ادامه داد: شعار سال جاری برای گرامیداشت این روز «پیش به سوی رفع آلودگی خاک» تعیین گردیده و با آگاهی‌بخشی عمومی روش‌های بهره‌برداری هر چه مناسب از خاک و جلوگیری از تخریب و فرسایش آن نهادینه خواهد شد.

شعار سالمحمد خداپرست تصریح کرد: بهره‌گیری از سموم و آفت‌کش‌ها و تغییر کاربری‌های بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی شده در کنار رشد روزافزون شهرنشینی از جمله مهمترین دلایل فرسایش و آلودگی خاک و ازبین رفتن زمین‌های حاصلخیز است.

وی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی نیز در آلودگی خاک تاثیرگذار است، افزود: افزایش زباله‌های شهری و جذب شدن مواد شیمیایی در خاک و چرای بیش از حد و خارج از عرف منابع طبیعی بر فرسایش مضاعف خاک دامن می‌زند.

مدیرکل محیط زیست استان به فرارسیدن روز جهانی خاک اشاره کرد و ادامه داد: شعار سال جاری برای گرامیداشت این روز «پیش به سوی رفع آلودگی خاک» تعیین گردیده و با آگاهی‌بخشی عمومی روش‌های بهره‌برداری هر چه مناسب از خاک و جلوگیری از تخریب و فرسایش آن نهادینه خواهد شد.

خداپرست اضافه کرد: شهرستان‌پارس آباد به عنوان یکی از مناطق مستعد استان در بخش کشاورزی محسوب شده و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برای حفاظت و مراقبت از خاک در این منطقه و دیگر مناطق استان که از پتانسیل‌های مناسب تولیدی و کشاورزی برخوردار هستند درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در طی ماه‌های گذشته از سوی اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل مشارکت در برگزاری گردهمایی بزرگداشت روز خاک در دانشگاه محقق اردبیلی، کارگاه توانمندسازی زنان روستایی نمین در حفاظت از خاک و هم‌اندیشی آموزشی با موضوع راه‌های بهره‌مندی مناسب از خاک در پارس‌آباد برگزار گردیده است.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی بوده و باید با آینده نگری و هم‌افزایی مناسب در حفظ و انتقال آن به آیندگان مسئول باشیم.

خداپرست از تداوم فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با موضوع حمایت از محیط زیست در مدارس و دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و تصریح کرد: مانور آموزشی در شرایط اضطراری ریزش و نشست مواد شیمیایی که آلودگی خاک را در معرض خطر قرار می‌دهد از دیگر برنامه‌های خاص و محوری برای حفاظت از خاک و آگاهی‌بخشی عمومی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 17 آذر 97، کدخبر: 4478634، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
کاش یکم مدیران استانی بیشتر به فکر استان اردبیل باشن واقعا این استان توی زباله داره غرق میشه نبود امکانات بهداشتی کافی بچه های ما چه گناهی کردن که باید به پای این مدیران بسوزن لطفا بیشتر این مورد رو پیگیری کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین