پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۵۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت مجموع واردات کشورهای همسایه را 570 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: فقط سه درصد از کل واردات این بازارها توسط ایران تامین می شود.

شعار سال: «رضا رحمانی» امروز (دوشنبه) در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، افزود: کشورهای همسایه جزو اولویت های ماست؛ در این ارتباط از تشکل های اقتصادی می خواهیم که به این موضوع ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم سهم خود را از واردات کشورهای اطراف به 10 درصد برسانیم، معادل کل صادرات غیرنفتی می توانیم فقط به کشورهای همسایه صادر کنیم.
وزیر صنعت با تاکید بر اینکه دولت و مجلس برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه با یکدیگر هماهنگ هستند، گفت: مجلس در این زمینه اعلام کرده که آماده تصویب هر قانونی است.
وی گفت: پیوستن به مجمع اقتصادی اوراسیا یکی از این اقدامات است؛ این امر به سرعت در دولت تصویب و با قید فوریت به مجلس تقدیم شد.
رحمانی اظهار داشت: دراین ارتباط، باید دقت داشته باشیم بین صادرات و تنظیم بازار داخل عدم توازن ایجاد نشود؛ به عبارتی دیگر، مردم تصور نکنند که با توسعه صادرات، کالاهای مورد نیاز روزمره آنها محدود و قیمت ها افزاییش می یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شکوفایی هر صنعتی، به دو بال نیاز دارد؛ نخست فناوری و دوم صادرات؛ اگر اقتصاد ما بخواهد شکوفا شود، موتور پیشران آن، صادرات است.
وزیر صنعت اظهار داشت: به همین سبب باید برای صادرات برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم؛ برای این بخش به تازگی یک اتاق فکر در وزارت صنعت تشکیل داده ایم.
وی ادامه داد: ما در گذشته اهداف کمی برای صادرات داشتیم؛ باید بدانیم چه کسی کجا چه صادراتی را می خواهد افزایش دهد؛ یکی از رویکردهایی که می تواند به صادرات کشور کمک کند، کمی کردن اهداف صادراتی است که این امر مورد توجه قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 19 آذر 97، کد مطلب: 83129164:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین