پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: خرید میلیاردها تومان گل لاله برای تهران لازم است یا حفظ باغات پایتخت؟ تصمیم گیران شهری باید در عمل به این پرسش پاسخ دهند.

شعار سال: محمد حقانی در خصوص به سرانجام نرسیدن طرح صیانت از باغات گفت: روز یکشنبه ۱۰ طرح در خصوص حفظ باغات در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت که پس از ۴ ساعت بررسی، طرح به کمیسیون های تخصصی برگردانده شد. در حالی که این طرح حاصل ۶ ماه کار کارشناسی بهترین متخصصیان این حوزه بود و من نیز از تجارب خود که سالهاست از حضور در کار اجرایی شهرداری به دست آورده بودم، برای تدوین آن استفاده کردم.

وی ادامه داد: نگاه منتقدان به طرح این بود که حفاظت و صیانت از باغات، هزینه بالایی می خواهد و اگر با هرگونه ساخت و ساز در باغات مخالفت شود، حقوق مالکانه باغداران رعایت نشده است و هزینه تملک باغ ها نیز بسیار بالا است.

حقانی در پاسخ به منتقدان این طرح گفت: این میزان هزینه ای که برای توسعه فضای سبز در داخل شهر و حریم انجام می دهیم اگر به حفظ فضای سبز موجود اختصاص دهیم، به نتیجه مطلوب تری می رسیم. بیشتر این درختان، درختان قدیمی با عمر بالای ۶۰ سال هستند و فایده بیشتری از نهالکاری برای شهر دارند. تصمیم گیران حوزه محیط زیست شهری مشخص کنند خرید گل لاله که میلیاردها تومان برای شهر هزینه دارد، بیشتر برای شهر مفید است یا خرید باغات؟ متاسفانه نگاه کارشناسی به حوزه حفظ فضای سبز تهران وجود ندارد.

وی در خصوص سرانجام طرح صیانت از باغات گفت: بعید می دانم این طرح در صحن شورا به نتیجه برسد. زیرا مجموعه دیدگاه شورا زیست محیطی نیست و تا زمانی که این نگاه در کل شورا به وجود نیاید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی در خصوص مخالفت و موافقت اعضای شورای شهر برای لغو مصوبه «برج- باغ»نیز توضیح داد: بالغ بر ۷۰ درصد اعضای شورای شهر تهران مخالف لغو این مصوبه هستند. دلیل منطقی نیز برای این مساله مطرح نمی شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بارها مقام معظم رهبری اعلام کردند که باغات را حفظ کنید، چرا این مساله تمکین نمی شود. متأسفانه این مصوبه مسکوت ماند تا مشمول گذشت زمان شود، سه سال است که این طرح به فردا موکول می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 3660141:www.Mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین