پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری دومین دوره جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در خردادماه سال جاری با حضور یک هزار اثر خبر داد.

شعارسال: مجتبی عبداللهی در نشست خبری پیش از ظهر روز یکشنبه در مجموعه «شهر آفتاب» درباره برگزاری دومین دوره جشنواره نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، گفت: این جشنواره سال گذشته برگزار شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت و به واسطه برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات بین‌المللی قرآن دومین دوره این جشنواره با چند روز تأخیر از یکم لغایت 10 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دومین دوره این جشنواره یک هزار اثر در چهار هزار سازه تبلیغاتی شهر تهران به نمایش عموم گذاشته خواهد شد البته کارهای مقدماتی برگزاری این جشنواره چند روزی است که آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ویژگی دومین دوره نگارخانه به وسعت یک شهر، گفت: امسال با توجه به همزمانی برگزاری این جشنواره با اعیاد شعبانیه و هفته آزادسازی خرمشهر 300 اثر در وصف امام زمان (عج) و موضوع آزادسازی خرمشهر اختصاص داده شده است.

عبداللهی ادامه داد: 700 اثر که دو سوم آنها ایرانی و یک سوم آنها خارجی هستند در سطح شهر به نمایش گذاشته خواهد شد و در خصوص آثار ایرانی نیز با حضور مسئولین همه حوزه‌ها مجوزهای لازم برای نمایش این آثار گرفته شده است تا از این طریق حقوق معنوی آثار حفظ شود. در ارتباط با آثار خارجی نیز بر اساس پروتکل مربوطه این آثار در شهر تهران به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، گفت: روز گذشته که اختتامیه این نمایشگاه با حضور رییس قوه مقننه و شهردار تهران برگزار شد بیش از 90 درصد ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب رضایت کامل داشتند. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 25 درصد از جمعیت بازدیدکنندگان نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است که به تبع این موضوع فروش نیز افزایش داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری کلیه نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب، گفت: چنانچه تمایل وجود داشته باشد آمادگی داریم نمایشگاه بین‌المللی قرآن را نیز در مجموعه شهر آفتاب برگزار کنیم.

وی درباره عملکرد مجموعه شهرداری تهران در دوره زمانی برگزاری نمایشگاه کتاب نیز اظهار کرد: 450 نفر نیرو در دو شیفت کاری در محوطه مسقف نمایشگاه نظافت مجموعه را بر عهده داشتند و در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب 4000 عدد کارتن پلاست میان غرفه‌ها توزیع شده بود.

عبداللهی با اشاره به اینکه روزانه 30 تن زباله در مجموعه شهر آفتاب جمع آوری می شد، گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب 75 کانکس عرضه موادغذایی، به شهروندان خدمات ارائه می‌کردند و 300 تا 450 هزار نفر روزانه در مجموعه شهر آفتاب پذیرایی می شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به وجود 10 کلبه مادر کودک جهت ارائه خدمات در مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: در شهر آفتاب 60 هکتار فضای سبز ساخته شده است که توسط 400 کارگر این فضا نگهداری می‌شود.

وی به فعالیت فروشگاه شهروند در مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و یادآور شد: روزانه حدود 5000 نفر از این فروشگاه خرید می‌کردند. همچنین در میدان میوه و تره‌بار شهر آفتاب نیز میوه‌ها به صورت دستچین عرضه می شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

عبداللهی در خصوص حمل و نقل شهروندان به مجموعه شهر آفتاب، گفت: دو میلیون و 500 هزار نفر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از شبکه متروی شهر آفتاب استفاده کردند که این موضوع باعث شد فاصله قطارها از 15 دقیقه در روز نخست به 5 دقیقه کاهش پیدا کند. همچنین از 9 میدان اصلی شهر تهران اتوبوسها شهروندان را به شهر آفتاب منتقل می‌کردند و 250 تاکسی نیز در مجموعه شهر آفتاب مشغول ارائه خدمات بودند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت شرکت شهربان و حریم‌بان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: در موضوعات مختلفی از نیروهای شرکت شهربان استفاده شد. با توجه به آشنایی این نیروها به مجموعه در بحث راهنمایی شهروندان کمک بسیاری کردند. همچنین در خصوص سد معبر اطراف نمایشگاه‌ها به ویژه اتوبان خلیج فارس تحت پوشش این نیروها قرار گرفت.

وی ضمن گلایه از عملکرد برخی رسانه ها در پوشش اخبار در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: متاسفانه در پوشش اخبار آب گرفتگی برخی رسانه‌ها با اغماض و کم لطفی اخبار را منتشر کردند. در روزهایی که بارندگی شدید اتفاق افتاد یکی از چاه های جذبی کنار چادرها آب را به درستی تخلیه نکرد و در یکی از چادرها تنها دو غرفه دچار آب گرفتگی شدند. همچنین در سالن اصلی نیز به دلیل کنار رفتن یک قسمتی از پوشش سقف آب درون سالن چکه می‌کرد اما متاسفانه برخی رسانه ها اخبار را طوری منتشر کردند که گویی کل چادر دچار آب گرفتگی شده است.

عبداللهی تاکید کرد: مجموعه شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب که حدود سه میلیون بازدیدکننده دارد افتتاح شد و قطعا زمان می‌برد تا اشکالات مجموعه به طور کامل حل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1395، کدخبر: 95022616242: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین