پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مشکلات و معضلات منطقه ۲۰ توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

شعار سال: در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه گزارش توسط شربیانی دبیر دبیران شورایاری منطقه 20، اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره مشکلات این منطقه اضحار داشت: کانال سرخه‌حصار که مشکلاتی برای این منطقه بوجود آورده است در دست بازسازی است و باید کمک کنیم زودتر به اتمام برسد.

وی گفت: امامزاده عبدالله و ابن‌بابویه قطب گردشگری منطقه 20 محسوب می‌شود ولی متاسفانه میراث فرهنگی و سازمان اوقاف رسیدگی لازم را در این رابطه نمی‌کنند و قصد شهرداری نیز برای ورود به این مسئله و ساماندهی باز نمی‌گذارند.

شاکری افزود: پل تقی‌آباد مشکلاتی را برای مردم تهران و ورامین ایجاد کرده است و مسئولان باید هرچه سریعتر نسبت به بهره‌برداری از این پل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز باید در این منطقه برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشد و در بودجه 95 شهرداری نیز دیده شود.

در ادامه این جلسه هادی ساعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برج طغرل بنای تاریخی در این منطقه است که به آن کمتر توجه شده است و هم‌اکنون تبدیل به یک معضل شده است.

وی گفت: بافت‌های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی نیز باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار بگیرد و در این خصوص نیز باید اقداماتی انجام شود.

ساعی درباره کشت صیفی‌جات با آب آلوده اظهارداشت: در بخشی از این منطقه با آب فاضلاب کشت صیفی‌جات می‌شود که باید مسئولان نسبت به این موضوع نیز اقدام کنند.

در ادامه این جلسه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز افزود: یکی از موضوعات مهم در تهران و شهرری از بین بردن بافت‌های فرسوده شهری است.

وی گفت: عده‌ای از شهروندان تاوان ساختن شهر را پرداخت می‌کنند ولی در محرومیت خدمات به سر می‌برند تا شهرداری منابعی را برای ارائه خدمات در مناطق اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: بهتر است طرحی پیشنهاد شود تا از همه شهروندان عوارضی را به عنوان بافت فرسوده اخذ کنند.

سروری گفت: مجمع مشورتی خوبی را در منطقه 20 توسط شورایاری‌ها ساماندهی شده است که خط‌کشی سیاسی در این مجمع وجود ندارد و بیشتر به مسائل اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی گفت: مسائل امنیتی نیز با کمک نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها می‌تواند در منطقه 20 مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

در ادامه الهه راستگو عضو شورای شهر گفت: شهروندان منطقه 20 و در محله عباس‌آباد از بوی بد و نامطبوعی که وجود دارد گله‌مند هستند و این مشکل باید هرچه سریعتر حل شود.

وی گفت: تسریع در ساخت پارکینگ طبقاتی باید در اولویت این منطقه قرار بگیرد.

راستگو بیان داشت: ساخت هتل نیز در این منطقه با توجه به جاذبه‌های گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد.

در ادامه جلسه، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران به ساخت هتل 4 تا 5 ستاره در منطقه 20 اشاره کرد و گفت: با توجه به مناطق گردشگری و مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی در منطقه 20 خیلی از زائران خارجی به این منطقه مراجعه می‌کنند که چون هتلی در آنجا وجود ندارد در هتل‌های شمال شهر تهران ساکن می‌شوند.

وی افزود: در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران مکان‌هایی در این منطقه به عنوان کار و فعالیت دیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: منطقه 20 جزء مناطقی است که درصد بیکاری در آن بیشتر از سایر مناطق است لذا در این خصوص نیاز است کارگروهی تشکیل و اقدامات لازم انجام شود.

دوستی بیان داشت: فرماندار شهرستان ری عنوان می‌کند نام شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و شمیرانات تبدیل شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه حرم اقدام بسیار درستی است و برای بافت فرسوده این منطقه باید اقدام و چاره‌ای اتخاذ شود.

وی گفت: در منطقه 20 اتباع افغانستانی برای ثبت‌نام مدارس با مشکلاتی مواجه هستند لذا مسئولین نسبت به حل این مشکلات نیز اقدام کنند.

در پایان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: مردم شهرستان ری عنوان می‌کنند علیرغم بی‌میلی مسئولان در خدمت‌رسانی به این منطقه ولی همچنان بر پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: ما باید کارگروه مشترکی را در فرمانداری ری، اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری تهران تشکیل دهیم تا مسائل مربوط به این منطقه هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار بگیرد و مصوبات آن ابلاغ شود.

طلایی با اشاره به اینکه در بحث بافت فرسوده اقدامات خوبی در سالیان گذشته انجام شده است، گفت: در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از سازمان نوسازی، شهرداری تهران و با مدیریت شورا تشکیل و تصمیمات لازمه را در این باره اتخاذ کنند.

وی گفت: در سالیان گذشته خدمات خوبی در بخش کهریزک و باقرشهر به مردم ارائه شده است و باید به بخش‌های کهریزک و باقرشهر خدمات لازم ارائه شود و نه اینکه حذف شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیشنهاد می‌دهیم شهرداری منطقه 20 به عنوان شهرداری ویژه معرفی شود که بتواند سریعتر مشکلات خود را حل کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 13950207000204 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین