پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
وزیر بهداشت با بیان اینکه افتخار مسئولان پژوهش طرح‌های فناورانه است، گفت: زمانی که می‌خواهیم پُز بدهیم، اول به فناوری و پژوهش اشاره می‌کنیم، اما زمان توزیع بودجه، آن را ته صف قرار می‌دهیم.

شعارسال: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در سمینار پزشک محقق تأکید کرد: بحث پژوهش و آموزش در حوزه علوم پزشکی در سه دهه گذشته مسیر خوبی را دنبال نکرده است.

وی ادامه داد: دوستان در دولت یازدهم تلاش‌های زیادی می‌کنند و این تلاش‌ها از سوی کسانی انجام می‌شود که خودشان از محققان برتر کشور و دنیا به شمار می‌روند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از نظر ساختاری مشکلاتی داریم که در کوتاه‌مدت حل نمی‌شوند و امیدواریم با حاکمیت بیشتر عقلانیت و دانش بشر در کشور در درازمدت حل شود.

وی در واکنش به گله‌مندی معاون فناوری وزارت بهداشت از دانشگاه تهران برای عدم علاقمندی به تربیت پزشک محقق گفت: البته دوستان از برخی دانشگاه ها گله کرده‌اند، اما هنر ما در جذب است و این صفت را علاوه بر ما، باید کسانی که کشور را اداره می‌کنند نیز داشته باشند.

وی با ذکر مثالی گفت: امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران باید هم به فکر بدهی‌های مانده از اول سال باشد و هم به فکر خانه‌های بهداشت و گرفتاری‌های مردم غرب تهران و شهر ری و همزمان نیز به حل مشکلات درمانی بیمارستان‌ها فکر کند و در عین حال باید جوابگوی سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات نیز باشد و ما انتظار داریم که او طرح پزشک محقق را نیز به سرانجام برساند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه روزگاری عضو هیأت علمی شدن برای پزشکان آرزو بود، گفت: امروز در برخی رشته‌ها فراخوان می‌دهیم اما کسی داوطلب نمی‌شود.

وزیر بهداشت در مورد بودجه و انجام پژوهش در کشور گفت: زمانی که می‌خواهیم پُز بدهیم، به موضوع دستاوردهای پژوهشی اشاره می‌کنیم، اما چه کسی هزینه‌های این دستاورد را پرداخت کرده است. در مقابل، زمانی که به توزیع بودجه می‌رسد، پژوهش را آخر صف قرار می‌دهیم و کمترین بودجه را به آن اختصاص می‌دهیم.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از دوران دانشجویی خود گفت: زمانی که رزیدنت بودیم، همزمان کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و فضای تحقیق وجود نداشت، اما من خاطرم هست بعدازظهرها کار می‌کردم تا ماهی 5 هزار تومان دستمزد بگیرم و آن را برای یکی از بستگانم در خارج بفرستم تا سه مجله معتبر پزشکی را خریداری کرده و برایم پست کند.

هاشمی تأکید کرد: این مجله‌ها زمینه‌سازی شد تا کارهای جدیدی در کشور در حوزه چشم‌پزشکی انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 15 آذر 1394، کدمطلب: 13940915000327، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین