پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۵۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
تقاضا برای خرید آپارتمان‌های مسن با عمر بنای بیش از ۱۵ سال در شهر تهران افزایش یافت. به گزارش «دنیای اقتصاد» در حالی که آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله هم‌اکنون جزو آپارتمان‌های مسن در بازار مسکن شهر تهران محسوب می‌شوند، ماه گذشته تعداد معاملات خرید این گروه از آپارتمان‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل دو واحد درصد افزایش یافت.

شعار سال: آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله آبان ماه امسال نزدیک به ۱۵ درصد از حجم کل معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند. آبان امسال نزدیک به هزار فقره معامله خرید مسکن در بازار این گروه از آپارتمان‌ها در مناطق مختلف پایتخت انجام شد که سهم قابل توجهی از معاملات واحدهای مسکونی در میان سایر گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهد؛ هر چند هنوز هم آپارتمان‌های نوساز بیشترین سهم را در میان گروه‌های سنی مختلف آپارتمان در بازار معاملات مسکن به خود اختصاص می‌دهد؛ اما این سهم روندی کاهشی به خود گرفته است و در مقابل بازار معاملات آپارتمان‌های با عمربنای بیشتر از جمله بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال شاهد افزایش تقاضا برای خرید از سوی متقاضیان بوده است. دلیل این موضوع مناسب‌تر بودن قیمت این گروه از واحدها در مقایسه با آپارتمان‌های نوساز است.

هم‌اکنون اختلاف فاحشی بین قیمت هر مترمربع واحدهای مسکونی مسن با قیمت هر مترمربع آپارتمان‌های نوساز وجود دارد و جهش قیمت مسکن وکاهش شدید قدرت خرید متقاضیان مسکن منجر به گرم‌تر شدن بازار خرید و فروش این گروه از آپارتمان‌ها شده است؛ هر چند در شرایط فعلی متقاضیانی که تمایل به استفاده از تسهیلات مختص خانه‌اولی‌ها دارند به‌دلیل محدودیت در سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام، نمی‌توانند از بازار این گروه از آپارتمان‌ها خرید کنند؛ اما متقاضیان خرید مسکن از محل اوراق، مجاز به انتخاب این گروه سنی از آپارتمان‌ها هستند. شرایط بازار حاکی است در صورتی که خانه‌اولی‌ها نیز می‌توانستند با استفاده از تسهیلات مختص خود از بازاراین گروه از آپارتمان‌ها نیز خرید کنند مسلما استقبال بیشتری از بازار خرید این نوع واحدهای مسکونی صورت می‌گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 22 آذر 97، کد مطلب: 3473887، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین