پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست یک روزه صلح سوریه ( گروه تماس بین‌المللی سوریه) در وین بامداد چهارشنبهراهی تهران شد.

شعار سال: وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در رأس هیأت ایرانی وارد وین شد. سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه، حسین امیرعبدالهیان،‌ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و حسین جابری انصاری،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی کردند.

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست سوریه در وین با همتایان خود از آمریکا، انگلیس، روسیه،‌ استرالیا، عمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار کرد.

نشست صلح سوریه روز سه شنبه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان شش ساعت به طول انجامید و ظریف در پایان این نشست گفت: نشست امروز در واقع یک بیانیه‌ای دارد که تکرار حرف‌هایی است که قبلا زده شده است.

وی افزود: مهم از نظر ما این است بازیگرانی که در این نشست حضور داشتند که تعدادی از آنها از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کنند به این قناعت برسند که راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و حمایت از گروه‌های تروریستی خطری هست که همه را و بیش از همه خود این کشورها را تهدید می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه بحث‌هایی در این زمینه صورت گرفت و ما مجددا نظر خود را راجع به ضرورت پیدا کردن راه‌حل سیاسی مطرح کردیم، عنوان کرد: اما بیشتر جلسه در واقع به ارایه دیدگاه‌های کلی گذشت و قرار شد از این به بعد اگر جلسه‌ای بود بیشتر به موضوعات ماهوی بپردازیم و مقداری کمک کنیم به یافتن پایانی برای این وضعیت.

وی تصریح کرد: وضعیت انسانی به‌خصوص در کفریا به‌ صورت جدی در این نشست مطرح شد و همه توافق کردند که باید اقدامات لازم برای کمک‌رسانی و همچنین جلوگیری از هرگونه تهدید علیه غیرنظامیان انجام بدهند.

ظریف با بیان اینکه بحث مربوط به ضرورت حفظ آتش‌بس و ضرورت جدا شدن گروه‌هایی که همراه تروریست‌ها آتش‌بس را نقض می‌کنند و بحث‌هایی از این قبیل در این جلسه مطرح شد، خاطرنشان کرد: یک گوشه‌هایی از آنچه که مطرح شده است در بیانیه نیز آمده و همانطور که گفتم تکراری از مواضع قبلی است و ضرورت دارد که آن اراده سیاسی لازم برای راه‌حل و یافتن راه‌حل سیاسی و کنار گذاشتن راه‌حل نظامی و حمایت از تروریست‌ها پیدا شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 106030:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین