پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
وزیر اقتصاد و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری آذربایجان با ایران در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور در بخش کشاورزی وجود دارد.

شعار سال: شاهین مصطفی اف در این دیدار بخش کشاورزی را یکی از حوزه‌های مهم همکاری‌های اقتصادی آذربایجان و ایران عنوان کرد و افزود: برای عملی کردن امکانات موجود در این حوزه گروه کاری کشاورزی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فعالیت می‌کند و نخستین جلسه این گروه نیز در سال 2015 میلادی برگزار شده است.

وی وجود امکانات لازم در زمینه تولید دارو برای گیاهان و حیوانات را مورد اشاره قرار داد و نیز علاقمندی آذربایجان جهت همکاری با ایران در حوزه‌های پنبه‌کاری، پرورش نهال و کسب تجربه کشورمان در زمینه تولید انواع خشکبار را اعلام کرد.

وزیر اقتصاد آذربایجان همچنین اعلام کرد: باکو علاقمند به همکاری در زمینه ایجاد واحدهای تولید انواع خشکبار و نیز دریافت ماشین‌آلات کشاورزی از ایران است.

محمود حجتی نیز وجود امکانات زیاد برای توسعه روابط دو کشور در بخش کشاورزی را اعلام و بر ضرورت استفاده هر چه بیش‌تر از این ظرفیت‌ها برای همکاری دو کشور تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان افزود: با گسترش همکاری‌های بازرگانی می‌توان به صادرات محصولات کشاورزی تولید مشترک به کشورهای ثالث نایل شد.

وی همچنین علاقمندی کارآفرینان ایرانی فعال در بخش کشاورزی در کشت فراسرزمینی و ایجاد موسسات مشترک تولیدی و سرمایه‌گذاری مشترک در آذربایجان را اعلام کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 106054:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین