پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام افرادی که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند، وضع مالی نامناسبی ندارند؛ برخی با خودروهای خود به این کار اقدام می‌کنند.

شعار سال: علی فتحی با بیان اینکه پدیده زباله‌گردی در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: ساماندهی زباله‌گردها در داخل شهر کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: برای ساماندهی زباله‌ها با یک پیمانکار در راستای جمع‌آوری پسماندها قرارداد منعقد شده که از این افراد می‌خواهد، زباله‌های جمع‌آوری شده را به آنها بفروشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، با بیان اینکه در شهری که صنعت به خوبی رشد نکرده برخی مجبور می‌شوند به کارهایی چون زباله‌گردی روی بیاورند، تصریح کرد: البته همه افرادی که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند، وضع مالی نامناسبی ندارند؛‌ برخی با خودروهای خود به این کار اقدام می‌کنند.

فتحی با بیان اینکه برخی از افراد با خودرو، برخی با موتور، برخی با سه‌چرخه، عده‌ای با چرخ دستی و نهایتاً برخی از افراد گونی به دست به زباله‌گردی می‌پردازند، ادامه داد: عمده افرادی که گونی به دست به زباله‌گردی می‌کنند،‌ اعتیاد هم دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه زباله‌گردهای شهر همدان حدود 500 نفر هستند، خاطرنشان کرد: برخی از کارتن‌خواب‌هایی که به زباله‌گردی می‌پردازند، حتی به گرمخانه هم مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که خودرو دارند زیر نظر پیمانکار پسماند هستند، گفت: برخی از ساعت 21 تا سه بامداد زباله‌گردی کرده و صبح روز بعد به فروش می‌رسانند.

فتحی اظهار کرد: برای پایان دادن به زباله‌گردی باید اقداماتی بنیادی در حوزه اشتغال پایدار صورت گیرد تا افراد به دلیل نبود شغل به این امور کاذب روی نیاورند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید در سطح ملی و استانی صورت گیرد، افزود: با یک اقدام حساب‌شده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، می‌توان شغل‌هایی را ایجاد کرد که از زباله‌گرد شدن افرادی جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات با نادیده گرفتن حل نمی‌شود، تصریح کرد: مشکلات مردم را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، بلکه باید به دنبال راهکارهایی برای ریشه‌کنی همیشگی آن باشیم.

موضوع «زباله‌گردی در همدان» یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «زباله گردان در همدان» است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 30 آذر 97، کد مطلب: 13970930000192:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
زباله گردی شغل نبوده، شغل شده از سر ناچاری شاید این کار میکنن. اشتغالزایی کنید با این همه سرمایه ملی در کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین