پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از پیگیری موضوع بکارگیری کودکان در جمع آوری زباله ها از سوی این سازمان خبر داد و گفت: بکارگیری کودکان در جمع آوری زباله از سوی برخی پیمانکاران شهرداری، خلاف قوانین کار و جرم است.

شعارسال: رضا جعفری با تاکید بر اینکه بکارگیری کودکان در موضوع زباله ها باید متوقف شود، توضیح داد: طبق قانون کار بکارگیری کودکان زیر 18 سال و به ویژه کودکان کمتر از 15 سال در جمع آوری زباله جرم است.

وی اضافه کرد: بهزیستی با شهرداری و معاونت رفاه وزارت کار درباره این موضوع جلساتی داشته است اما متاسفانه به نتیجه مشخصی در این زمینه نرسیده ایم.

جعفری تاکید کرد: بکارگیری کودکان در این زمینه، معارض حقوق کودکان است؛ کار کودکان فقط در شرایط استثنا که به طور مثال به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنها صدمه نزند و مانع تحصیل نشود، مجاز است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک در سال های گذشته گفت: طبق این لایحه نیز بکارگیری کودکان در مشاغل مختلف، تخلف است؛ از این رو، اینکه پیمانکارهایی از یک سازمان رسمی، کودکان را بکار گیرند، قابل پذیرش نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29دی1397 ، کدخبر: 83175907 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
حقوق کودکان را دریابید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین