پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
استاندار خراسان شمالی لزوم تقویت جایگاه و نقش آفرینی احزاب سیاسی در فرایند تنظیم و اجرای سند توسعه استان را خواستار شد و از برنامه خود برای تشکیل شوراهای مشورتی جوانان و بانوان در استان و شهرستان ها خبر داد.

شعار سال: استاندار خراسان شمالی لزوم تقویت جایگاه و نقش آفرینی احزاب سیاسی در فرایند تنظیم و اجرای سند توسعه استان را خواستار شد و از برنامه خود برای تشکیل شوراهای مشورتی جوانان و بانوان در استان و شهرستان ها خبر دادمحمدعلی شجاعی در نشستی با دبیران احزاب سیاسی فعال در استان گفت: خانه احزاب سازوکاری برای مشارکت در توسعه استان و مباحث اجرایی مرتبط با آن، تعریف و اجرایی کند.

وی با افزودن این که نگاه من به توسعه صرفا اقتصادی نیست، بلکه منظور توسعه متوازن و همه جانبه است، اضافه کردبومی سازی سند توسعه مورد تاکید من است چون معتقدم هر استان برنامه مختص خود را می طلبد و نسخه نویس این استان هم ما و شما هستیم.

وی با اشاره به تغییر مکرر مدیران اذعان کرد: این مسئله که به جای تغییر رویه سیستم، افراد را مکرر تغییر می دهیم، سم مهلکی در بدنه اجرایی کشور و یک فاجعه است.

شجاعی گفت: نمایندگان احزاب و نخبگان فقط دردها را نگویند بلکه مثل یک متخصص، راهکارهای عملیاتی برای درمان ارائه دهند. وی خواستار آن شد که احزاب استان نقش و جایگاه خودشان را در فرایند تهیه و اجرای سند توسعه تعریف کنند و افزود: بدانید که فشارهای سیاسی بر من اثر ندارد؛ لذا برای این مسئولیتی که قبول کرده ام، نهایت تلاش خودم را برای اثرگذاری و خدمت به مردم به کار می گیرم و کوتاهی برخی مدیران در مسیر اجرای برنامه ها را نمی بخشم.

مقام عالی دولت در استان با انتقاد از برخی گروه های سیاسی که دستاوردهای دولت ازجمله برجام را زیر سوال می برند، تاکید کرد: اگر توفیقات دیپلماسی خارجی دولت با نگاه ویژه رهبری نبود، اوضاع کنونی بسیار نامساعد بود چون اکنون آمریکا در دنیا منزوی شده لذا معتقدم فقط بدگویی از دولت دردی را دوا نمی کند بلکه باید دستاوردها را هم بگوییم. وی ادامه داد: حتی احزاب مخالف هم باید عملکرد دولت را در راستای منافع کلی نظام به مردم منعکس کنند.

دکتر شجاعی از نمایندگان احزاب و اعضای این تشکل خواست، به توسعه NGO ها در استان کمک کنند و افزود: از تمام ظرفیت های حزبی استان برای جذب سرمایه های بخش خصوصی استفاده کنید تا شعار استان امن و آسان برای سرمایه گذاری را به برند خراسان شمالی تبدیل کنیم. وی نگاه بزرگ و تحول گرا را لازمه رشد و توسعه استان برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی یعنی سفره رنگین برای مردم و تولید ثروت و اشتغال که لازمه توسعه سیاسی و فرهنگی هم هست، چون در غیر این حالت، مردم با ما همراهی نخواهند کرد.

استاندار با اشاره به نگاه ویژه دولت به حوزه احزاب و ابراز خرسندی از تشکیل خانه احزاب استان، از حضور کمرنگ بانوان در احزاب و تشکل های سیاسی خراسان شمالی انتقاد کرد و گفت: در رگ های بدنه اجرایی هم ضمن احترام به تجربه بزرگان، به خون تازه ای نیاز است و نباید ظرفیت عظیم بانوان و جوانان استان مغفول واقع شود. دکتر شجاعی گفت: حوزه معاونت سیاسی استانداری کمک کند تا شوراهای مشورتی جوانان و بانوان برای استاندار و فرمانداران راه اندازی شود و البته از شما می خواهم این شوراها از اعضای منتخب خودتان تشکیل شود و غیرانحصاری باشد.

در این نشست شماری از دبیران احزاب و تشکل های سیاسی استان دغدغه های خود را بیان کردند. ضرورت همگرایی و انسجام برای توسعه استان، رقابت نشاط آفرین احزاب در جامعه، لزوم ارتقای کارآمدی دولت، چاره اندیشی برای معضلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، توجه به مشکل کم آبی، بهره گیری مسئولان از نظرات مشورتی احزاب و نخبگان، توجه به دغدغه های جامعه کارگری، پیگیری برای تکمیل طرح های ناتمام عمرانی و اشتغالزا و نیروسازی در بدنه اجرایی استان از مهم ترین نکات مطرح بود.

در خراسان شمالی ۳۷ دفتر فرعی احزاب و تشکل های سیاسی در مرکز استان و شهرستان ها به ثبت رسیده که ۲۲ حزب اصلاح طلب، ۱۱ اصولگرا و چهار اعتدالی را شامل می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 1 دی 97، کد مطلب: 790540، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آتشی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
هنوز که هنوز جایگاه زنان در دولت و در جامعه معلوم نیست فقط حضور دارن ولی عملا حضور ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین