پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳
استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیران حوزه وزارت نیرو در استان خواستار آن شد تا با برنامه ریزی و اولویت بندی درست، شاخص های این استان در بخش های انرژی، آب شرب شهری و روستایی و فاضلاب تا سطوح میانگین کشوری ارتقا یابد.

شعارسال: محمدعلی شجاعی پیشرفت های سال های اخیر در خدمات رسانی حوزه وزارت نیرو را سبب افزایش رفاه عمومی و رضایتمندی بیشتر مردم قلمداد کرد و گفت: جایگاه کشوری این استان در هر یک از زیربخش های این حوزه باید ارتقا یابد و عقب ماندگی ها جبران شود، چون هم به عنوان زیرساخت توسعه و هم زیربنای رفاه مردم مهم است.

وی اهمیت اولویت بندی توزیع اعتبارات و اجرای طرح ها بر اساس نیازمندی ساکنان هر منطقه را نیز مهم خواند و تصریح کرد: در حوزه استفاده از پساب در بخش صنعت با توجه به محدودیت منابع آب سالم لازم است با هماهنگی معاونت امور عمرانی استاندار، برنامه زمان بندی شده همراه با دستورعمل های لازم به صنایع بزرگ استان ابلاغ شود تا خود آن ها برای تامین منابع آب مصرفی موردنیاز خود سرمایه گذاری لازم را در تصفیه فاضلاب داشته باشند و حتی به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود نه فقط برای تامین پساب مورداستفاده صنعت بلکه برای تصفیه فاضلاب شهرک ها و روستاهای مجاورشان هم سرمایه گذاری کنند.

رئیس شورای حفاظت منابع آب استان هم چنین لزوم مقابله جدی با چاه های غیرمجاز و برداشت بیش از ظرفیت در چاه های مجاز و برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و رودخانه ها را هم گوشزد کرد.

شجاعی توجه به صنایع کم آب بر و تغییر الگوی کشت با توجه به سند سازگاری با کم آبی و اسناد توسعه و آمایش استان را هم مورد تاکید قرار داد و فرهنگ سازی به کمک رسانه ها و کمک به مشترکان در تهیه و نصب تجهیزات نوین کاهنده مصرف آب و انرژی را نیز بااهمیت برشمرد و بر آن تاکید کرد.

در این نشست، رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران عامل 4 شرکت زیرمجموعه وزارت نیرو در خراسان شمالی گزارش اجمالی از وضعیت منابع و مصارف آب و برق و شاخص های استان در این بخش ها ارائه دادند و مساعدت استاندار برای حل دغدغه های مرتبط با این حوزه را خواستار شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 791969: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیمیایی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
امیدوارم به اون روز برسیم که عقب افتادگی ها جبران شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین