پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
سرمایه ثبتی شرکت بیمه تجارت نو، 250 میلیارد تومان بوده است که گفته می‌شود تاکنون فقط نیمی از این عدد از طریق سهامداران تامین شده است. بنابراین این شرکت بیمه‌ای، به دلیل ناتوانی در تکمیل سرمایه ثبت شده اولیه، برای برگزاری مجمع عمومی به طور فوق العاده در خصوص کاهش سرمایه، فراخوان صادر کرده است.

شعارسال: سرمایه ثبتی شرکت بیمه تجارت نو، 250 میلیارد تومان بوده است که گفته می‌شود تاکنون فقط نیمی از این عدد از طریق سهامداران تامین شده است. بنابراین این شرکت بیمه‌ای، به دلیل ناتوانی در تکمیل سرمایه ثبت شده اولیه، برای برگزاری مجمع عمومی به طور فوق العاده در خصوص کاهش سرمایه، فراخوان صادر کرده است.

شرکت بیمه تجارت نو، به دلیل ناتوانی در تکمیل سرمایه ثبت شده اولیه، برای برگزاری مجمع عمومی به طور فوق العاده در خصوص کاهش سرمایه، فراخوان صادر کرده است.

بر اساس قانون، تا دو سال بعد از تاریخ ثبت شرکت بیمه تجارت نو، تکمیل سرمایه باید رخ می‌داده در غیر اینصورت باید مجمع عمومی کاهش سرمایه شرکت برگزار شود.

بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده 4 مهرماه سالجاری، ماده 5 اساسنامه شرکت بیمه تجارت نو ، اصلاح و مقرر شده که نیمی از سرمایه ثبت شده (به مبلغ 1.250.000 میلیون ریال) که در تعهد صاحبان سهام بوده، ظرف مدت سه سال از تاریخ ثبت شرکت یعنی 14 فروردین ماه سال 95 پرداخت شود.

حال آنکه بیمه مرکزی تغییر مفاد ماده 5 اساسنامه شرکت بیمه تجارت نو را به تامین و ثبت حداقل سرمایه شرکت به مبلغ 1.500.000 میلیون ریال از محل مطالبات سود سهامداران تا تاریخ 30/7/1397 منوط کرده است.

ناگفته پیداست که شرکت بیمه تجارت نو تا اکنون نتوانسته به موارد خواسته شده جامه عمل بپوشاند و تازه برای تصمیم گیری در خصوص کاهش سرمایه برای روز 15 دیماه، آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده صادر کرده است.

با تصمیم هیات‌‌مدیره بیمه تجارت نو، نیما نوراللهی در 10 شهریور ماه سالجاری به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شد.

شرکت بیمه تجارت نو یکی از شرکت‌های تازه تاسیس صنعت بیمه به شمار می‌رود که سود انباشته آن نیز تا پایان شهریورماه سال 97 دستکم 53 درصد افت کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 3دی 1397 ، کدخبر: 2116636،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین