پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
به دلیل عدم پایبندی اعضای اوپک به توافق‌های نفتی در ماه‌های اخیر انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ شاهد نوسانات زیادی در بازار جهانی نفت باشیم، پیش‌بینی این نکته از این رو حائز اهمیت است که، بررسی و تحلیل بازار آینده نفت در برآوردهای اقتصادی در کشورهای تولید کننده و خریدار نفت امری بسیار مهم و تاثیرگذار است.از سویی دیگر نیز در ماه های اخیر و با آغاز تحریم و تلاطم قیمتی نفت، اعضای اوپک با وجود روزهای طولانی مذاکره نتوانستند به توافق‌ پایداری دست پیدا کنند و دلیل این مساله اختلاف موجود بین اعضای این سازمان و تفاوت درسیاست‌های آنها است و به نظر می‌رسد در سال جدید دامنه این اختلافات بالا بگیرد.

شعار سال: این روزها بازار جهانی نفت به شدت شاهد کاهش قیمت و نابسامانی در کنترل قیمت جهانی نفت است و قیمت نفت نه‌تنها ۴۰ درصد از اوایل اکتبر کاهش یافته است، بلکه از همان آغاز اولین دور کاهش تولید اوپک و متحدانش در ژانویه ۲۰۱۷ هم کمتر شده است.

آنطور که از شواهد و قرائن پیداست، سال ۲۰۱۹ برای بازار جهانی نفت سال بسیار سختی خواهد بود و پیشبینی این نکته می‌تواند در مدیریت بهتر اوضاع خرید و فروش نفت کمک شایانی نماید.

در واقع پیش‌بینی می شود تولید نفت اوپک در فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش روبه‌رو شود که یکی از مهمترین دلایل این کاهش قیمت نفت میتواند تحریم ایران باشد.

از سویی دیگر نیز در ماه های اخیر و با آغاز تحریم و تلاطم قیمتی نفت، اعضای اوپک با وجود روزهای طولانی مذاکره نتوانستند به توافق‌ پایداری دست پیدا کنند و دلیل این مساله اختلاف موجود بین اعضای این سازمان و تفاوت درسیاست‌های آنها است و به نظر می‌رسد در سال جدید دامنه این اختلافات بالا بگیرد.

همپنچنی طبق پیش‌بینی کارشناسان نفتی، قیمت نفت در سال آتی نمی‌تواند ماندد سالهای گذشته به رشد قیمت نفت کمک شایانی نماید، چرا که در سال ۲۰۱۹ اگرچه عرضه نفت خام اوپک و روسیه مهار می‌شود اما تولید کشورهای غیرعضو در این سازمان نظیر آمریکا رشد خواهد داشت و این موضوع به مازاد عرضه نفت خام می‌انجامد و این نیز خود یکی دیگر از اشتباهات آمریکا در حوزه انرژی می‌باشد که سبب این بی برنامگی نفتی شده است.

اما یکی دیگر از معضلات ۲۰۱۹ که خریدارن نفتی بی شک با آن روبه رو خواهند شد کمبود عرضه نفت خواهد بود زیرا با پایان یافتن معافیت ۸ کشور خریدار نفت ایران در سال جدید، به گفته دولت ترامپ دیگر هیچ یک از کشورها اجازه خرید نفت از ایران را نخواهند داشت و همین سیاست باعث کاهش عرضه نفت در بازار و حذف نفت ایران خواهد شد و در صورت تحقق این امر اگر اوپکی‌ها تولید خود را افزایش ندهند بازار با کمبود عرضه روبرو خواهد شد زیرا ایران یکی از موثرترین کشورها در بازار نفت است و به همین دلیل حذف نفت این کشور از بازار نفت علاوه بر تاثیر روی میزان عرضه، از لحاظ روانی نیز به بازار نفت آسیب وارد خواهد کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان باید در نظر داشت که سال ۲۰۱۹ می‌تواند پر از تنش‌ در بازار نفت و اقتصاد باشد، تنش‌هایی که اغلب ریشه در سیاست‌های دولتمردان آمریکا دارد و انتظار می رود زمینه را برای آغاز رکودی دیگر در اقتصاد دنیا فراهم کند حال باید دید عاقبت این رکود چه خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری نفتی ها تاریخ انتشار 3دی 97، کدخبر: 4600، www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
بزرگترین خطری که تامین نفت مورد نیاز بازارهای جهانی را تهدید می کند از جانب تهدید های نفتی ایران است. دولت آمریکا هشت کشور خریدار نفت ایران را از شمول تحریم های نفتی این کشور معاف کرده است اما این معافیت در ماه مه پایان خواهد یافت. دولت آمریکا زمانی که دریافت بهای هر بشکه نفت به هشتاد دلار رسیده است ناگزیر شد برای کاهش قیمت ها به هشت کشور اجازه دهد تا همچنان از ایران نفت خریداری کنند، هر چند هدف واشنگتن از برقراری تحریم های نفتی علیه ایران به صفر رساندن صادرات نفت این کشور بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین