پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه گفت که قدرت ایران به اندازه‌ای رسیده که آمریکایی‌ها دیگر جرأت بیان گزینه نظامی در برابر ایران هم ندارند.فرمانده کل سپاه اظهار کرد: امروز مشکل اقتصادی و مدیریتی در کشور وجود دارد که مشکل بزرگی است و اگر گوش شنوا باشد و توجه به فرامین رهبری و شهدا باشد مشکل بر طرف می‌شود. امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و با این جنگ وضع عمومی کشور قابل مقایسه با دیگر کشورهای منطقه نیست.

شعار سالسردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب (پنجشنبه ۶ دی ماه ۹۷) در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حمید تقوی در سخنانی گفت که

شهید تقوی زندگی سراسر مجاهدت و مبارزه‌ای داشت که نهایت این مبارزه و مجاهدت، یک درجه بزرگی از شهادت برایش شد و آنچه بدون تردید برای شهید تقوی صدق می‌کند، درجه والای شهادت ایشان است.

وی ادامه داد: شهید تقوی مسیر خود را نسبت به اهداف انقلاب اسلامی بسیار آگاهانه و عمیق انتخاب و ادامه داد و در صحنه‌های مختلف انقلاب قدم برداشت و این راه پر افتخار را طی کرد.

فرمانده کل سپاه به فعالیت‌های شهید تقوی در ابتدای دوران دفاع اشاره کرد و گفت: شهید تقوی از همان روزهای اول جنگ در سوسنگرد و واحد اطلاعات سپاه مشغول خدمت بود و از نیروهای بسیار زیرک بودند که به سوسنگرد آمد و آشنایی ما از سال ۵۹ بود و ایشان نقش تعیین کننده ای در عملیات‌های دفاع مقدس و بخصوص عملیات‌های ابتدای جنگ در اطلاعات داشتند.

جعفری افزود: شهید تقوی بعد از دوران جنگ در صحنههای مختلف فرهنگی و اجتماعی انقلاب حضور داشتند تا زمانی که عرصه‌های دفاعی انقلاب به خارج از مرزها منتقل شد که شهید تقوی در همین راستا در کشور عراق نقش تعیین کننده‌ای داشت.

وی گفت که اگر مجاهدت ملت و رزمندگان و فرماندهان عراقی در کنار مدیریت فرماندهان ایرانی نبود، بدون تردید مشکلات زیادی را در عراق داشتیم و سرنوشت آن نا معلوم بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این جلسات بزرگداشت شهیدان از اهمیت بزرگی برخوردار است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرای هایشان می‌فرمایند روز به روز یاد شهدا و تکرار یاد شهدا باید رواج پیدا کند و آن وقت است که مسئله شهادت جاودان می‌شود. در خصوص اثر این جاودانگی باید گفت که باید دغدغه ما ماندگاری باشد و اگر این شد و در چنین جامعه‌ای شکست وجود خواهد. داشت. دلیل اصلی شکستناپذیری جامعه علیرغم توطئههای دشمان با هزینه‌های فراوان، برکت خون شهیدان و چنین روحیه شکست ناپذیری در جامعه است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: رهبری در یکی دیگر از سخنرانی‌هایشان می‌فرمایند شهدا مایه رونق حیات معنوی جامعه هستند، این جمله بدین معنی است که روحیه و احساس هویت و حرکت به سمت آرمانها و عدم توقف و امید به آینده است و اگر دقت کنیم مسئله ما همین است.

وی افزود: این حیات معنوی جوهره اصلی انقلاب اسلامی حیات معنوی است. ما کشوری مثل ژاپن و چین نیستیم که قوت و عزت ما متکی به سلاح مادی و تجهیزات و قدرت اقتصادی ما باشد. حیات معنوی در جامعه ایران محور اصلی است و سربلندی ایران در جهان و دفاع از محرومین و مستضعفین عالم ایران این موضوع است که آنها انقلاب اسلامی را دوست دارند.

جعفری بیان کرد: رهبری در سخنرانی خود می‌گویند که اگر یاد شهدا در جامعه گسترش پیدا کرد، گرایش به دشمن رخت خواهد بست. مشکل اصلی جامعه ما دل بستن به خارج به جای تمرکز به داخل است و این تفکرات غیر اسلامی است که برای جامعه مشکل پیدا می‌کند. اگر نگاه‌های ما در حوزه‌های مختلف به داخل برگردد مشکلات ما برطرف خواهد شد ولی مشکل این است که گوش شنوا نداریم.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: ما سال‌ها از تهدید امنیتی فاصله گرفتیم و هیچ ابر قدرتی خیال تجاوز به خود راه نمی‌دهد و به شدت از درگیری با ایران واهمه دارند و تبعات آن و مجاهدت رزمندگان و شهدای ما را می‌دانند. برنامه ریزی امنیتی در فتنه ۷۸ و ۸۸ رخ داد و فتنه ۸۸ فتنه‌ای توسط آمریکاییها علیه ملت ایران بود که ملت از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی بیان کرد: راه مقاومت اسلامی که انقلاب اسلامی می‌رود بر مبنای دستورات الهی است و جوهره آن راهی است که امام حسین (ع) به ما داده است و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: امروز مشکل اقتصادی و مدیریتی در کشور وجود دارد که مشکل بزرگی است و اگر گوش شنوا باشد و توجه به فرامین رهبری و شهدا باشد مشکل بر طرف می‌شود. امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و با این جنگ وضع عمومی کشور قابل مقایسه با دیگر کشورهای منطقه نیست.

جعفری گفت: ما اکنون که اقتدار و قدرت آمریکا را با ۴۰ سال پیش مقایسه کنیم، بنا به فرمایش رهبری اقتدار آمریکا رو به افول است و امروز خودشان اقرار به ضعف در برابر ایران می‌کنند.قدرت ایران به اندازه‌ای رسیده که دیگر جرئت بیان گزینه نظامی در برابر ایران هم ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 6دی 97، کدخبر: 923456، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین