پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توئیت‌های فراوانی درباره استعفا، عزل و نصب منتشر می‌کند که باید دید پشت‌پرده آن خبری ساده یا فشار سیاسی است.
شعارسال: استعفای وزیر بهداشت از توئیت الیاس حضرتی به بیرون درز کرد.

این بار نخست نیست که حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیت خود از استعفا وزیر یا چینش و تغییرات در کابینه دولت صحبت به میان می‌آورد.

یک‌بار دعوای حسابی بین الیاس حضرتی و یکی از خبرگزاری‌های کشور رخ داد. حضرتی در گفتگوی خود از استعفای محمد شریعتمداری خبر داده بود، که بعد آن را تکذیب کرد، ولی رسانه‌ای که گفتگو را انجام داده بود، اصل صوت وی را منتشر کرد.

این تنها ماجرای اعلام‌های خبرهای درگوشی توسط الیاس حضرتی نیست. وی که باید لقب «توئیترنویس استعفا» به او داد، در زمان معرفی وزرای دولت بود که حضرتی هشتگی در توئیتر خود با عنوان #تغییرات_احتمالی_کابینه منتشر می‌کرد و خبر از وزیر شدن این و آن می‌داد که برخی از این احتمالات درست و بعضی نیز نادرست شد.

حضرتی در پنجم آذر امسال بود که خبری در توئیتر خود منتشر کرد، مبنی بر اینکه اوسط هاشمی، استاندار سابق سیستان و بلوچستان رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر خواهد شد که این پیش‌بینی یا صحبت محقق نشد. یکی از جنجالی‌ترین اخباری که این نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد این بود که به‌زودی جهانگیری استعفا خواهد داد و از دولت خارج می‌شود.

آخرین خبر حضرتی برای کابینه دولت روحانی به قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید که خبر استعفای وی را الیاس حضرتی اعلام کند. نکته‌ای اساسی و خاص در این توئیت‌ها و پیش‌بینی‌ها وجود دارد و این است که آیا این پیشگویی‌ها بیشتر برای بیان یک خبر پشت‌پرده است یا اینکه قصدی سیاسی برای جریان‌سازی در انتخاب افراد و معرفی مسئولیت‌ها در نزد حضرتی وجود دارد و می‌خواهد از طریق فشارهای سیاسی خود را افزایش دهد.

از طرفی برخی این‌گونه عنوان می‌کنند که رابطه خوب حضرتی با نوبخت سبب شده است که وی از اخبار عزل و نصب‌ها مطلع باشد و با ایجاد این توئیت‌ها مسیر را برای رسیدن بهتر افراد به مناصب توسط تیمی از دولت همواره‌تر کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 10 دی 1397 ، کدخبر: 348324 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین